Mintegy 40 ezren gyűltek össze a Sziget nagyszínpada előtt a fesztivál nulladik napján, hogy a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról előadása után tanúi legyenek a Locomotiv GT sok év utáni újabb jelenésének. Az LGT több mint három órát játszott, komolyan vették a koncertet, a hangulatra sem lehetett panasz – de valahogy mégsem volt az igazi.
Az LGT generációs zenekar, tényleg az, ezt a körülbelül 40 ezres nézősereg – úgy 15 ezerrel kevesebb a vártnál – összetétele is fényesen igazolja: itt vannak a nagyszülőkorú egykori rajongók és gyerekeik, sőt, unokáik is, fiesztahangulat uralkodik nemcsak a pálinkaháznál és a kocsmákban, hanem az egész Nagyszínpad előtti placcon. Az ember persze rutinos koncertjáróként nem feltétlenül tudja, mit kezdjen azokkal, akik székkel ülnek le a több tízezres tömeg közepén és még ráadásul csúnyán is néznek, ha valaki hozzájuk merészel érni, netán öltönyben és nyakkendőben érkeznek egy rockkoncertre 30 fokban, de ezek mellékes dolgok, a fókuszban a magyar könnyűzene történetének egyik legnagyobb legendája áll. Presser Gábor, Somló Tamás, Karácsony János, Solti János: négy arc, négy zenész, akik régesrég túlnőttek önmagukon, dalaikat mindenki kívülről fújja, akár akarja, akár nem, ezzel nem lehet mit kezdeni, az LGT megkerülhetetlen és kész.A népünnepély tehát bármilyen körülmények között adott, ez azonban nem von maga után automatikusan életre szólóan jó koncertet. Az LGT-féle mitikus csapatokat illik szent tehénként kezelni, nem is feltétlenül vitatható, hogy kijár nekik a speciális bánásmód mindazért, amit letettek az asztalra, de ez a fellépés sajnos akkor sem volt az igazi. Először is hiába halmozták fel a színpadon és csatolt részein a világ leghifibb atomcájgját, ha az egyszerűen nem szólt normálisan, pedig az LGT nem éppen a kétkvintes dalokról híres, amik a legleszakadtabb művelődési ház csehszlovák berendezésein is tökéletesen megmutatják minden egyes részletüket.
Változó hangminőségben, néha aránytalanul szólt az egész koncert. Erről persze nem a zenekar tehet, mint ahogy arról sem, hogy egy helikopter végig ott körözött a Sziget fölött a koncert során. Igazán nagy élmény volt permanens rotorzúgással aláfestve meghallgatni a Ha a csend beszélni tudna és a Miénk itt a tér akkordjait.
Mint az várható volt, igazi best of-programot játszottak – Embertelen dal, Kék asszony, Boksz, Nem adom fel, Ringasd el magad és a többi –, ilyen alkalmakkor nem is kell mást, de még ebből a szempontból is felemás lett a végeredmény: a nagy slágerek között néha bizony túl sok volt a felesleges jammelés, improvizálgatás, játszogatás.
Önmagában nincs ezzel semmi baj, hiszen ezek a zenészek számos kortársukkal és főleg követőjükkel ellentétben tényleg biztos kézzel bánnak a hangszereikkel, és hallhatóan kreativitásukból sem veszítettek, de a témázgatósdi néha egyszerűen leültette a hangulatot. Pedig volt hangulat, végig tízezrek énekeltek Presserrel és Somlóval, ami jót is tett az összképnek, mert valljuk be, egyikük torka sem volt éppen topformában, a zenekarvezetőé főleg nem (meleg levegő és hörgő hangok). Néha a feszességgel is akadtak problémák, de ez szódával még elment, elvégre az ember Keith Richardsnak is megbocsátja, ha hamisan gitározik, itt nem ez a lényeg. A Karácsony- és Somló-utódok színpadra szólításának megítélése is ízlés kérdése, az egyik oldalról bizonyára szívmelengető, a másik részről viszont ez is csak a cirkuszi jelleget erősíti.
Mielőtt még bárki is azt hinné, hogy az LGT haknira vette volna ezt a speciális és óriási gépezettel beharangozott koncertet, le kell szögezni: a helyzet nem ez volt. Briliáns színpadkép és világítás, a négy taghoz méltó kisegítő muzsikusok, látható jó hangulat a deszkákon és előtte. De azon kívül, hogy egy csomó fiatal kipipálhatta a magyar rockzene egyik kötelező megnéznivalóját, igazából nem történt semmi különleges.