Neil Gaimant körülbelül ugyanolyan nehéz megfilmesíteni, mint mondjuk Stephen Kinget, és szerencsére nem is próbálkoznak vele olyan gyakran, mint az utóbbival, bár lehet, hogy pont a Csillagpor jelenti a sor kezdetét. A film mindenesetre bőven élvezhető.

Aki a fentiek alapján mesére számít, jó helyen keresgél, de azt azért mégsem javasolnánk, hogy nagyon kicsi gyerekekkel üljön be a Csillagporra, Neil Gaiman ugyanis felnőtt meséket ír. Bár belegondolva a Piroska és a farkas sem kevésbé félelmetes: ott gyerekeket rak kemencébe a gonosz boszorkány, itt meg hullócsillagok szívét akarja kivágni és megenni, mert ez örök életet jelent, na bumm, annyira azért nem nagy a különbség. Szóval adott egy mese annak minden szükséges kellékével együtt a boszorkánytól az egyszarvún át a szerencsétlen idióta fiúig, akinek valahogy mégis mindig minden összejön, fűszerként pedig itt vannak azok a dolgok is, amik tipikusan csak egy Neil Gaiman-típusú nem egészen százas figura agyából pattanhatnak ki. Mondani sem kell, a Csillagpor sava-borsát az utóbbiak jelentik, legyen szó akár a Viharfok trónjáért rivalizáló, egymást roppant szórakoztató módon mészárolgató királyfiakról, akár az elfogott villámokkal üzletelgető légikalózokról.


A filmre 70 millió dollárt költöttek, így a látványvilág kellően impozáns és rabul ejti a fantáziát is, amellett azonban nem lehet szó nélkül elmenni, hogy mennyire gyengék a digitális trükkök. Jó, a digitális trükkök a filmek 99 százalékában nevetségesen gyengék, a Csillagpor azonban ezen a téren néhol már-már nem is hollywoodi szuperprodukciókat idéz, hanem inkább olyan fantasy-remekműveket, amik általában a kora délutáni műsorsávban találják meg méltó helyüket az RTL Klub vagy a tv2 programján. A Michelle Pfeiffer ujjából kicsapó tűzcsóvák vagy De Niro léghajója kifejezetten kínosan festenek, ezeket ebben a formában inkább nem kellett volna.
Ezt leszámítva azonban a Csillagpor a maga sajátos valójában is szórakoztató, szerethető, élvezhető film, és valószínűleg az első, aminek a zenéjében egyszerre találta meg a maga megfelelő helyét a Take That és a Dimmu Borgir.