A budapesti Közlekedési Múzeumot és az Országos Műszaki Múzeumot 2009. január 1-jével vonják össze - közölte Kócziánné Szentpéteri Erzsébet, a két intézmény főigazgatója.
A két múzeum közös költségvetéssel működik 2009-től - mondta Kócziánné Szentpéteri Erzsébet, hangsúlyozva, hogy a szakmai terület mellett összekapcsolják többek között a műszaki területet, a tárgykezelést, az állományvédelmet, valamint a műtárgyak javítását is.Mint mondta, a két intézménynek közös térképgyűjteménye, numizmatikai gyűjteménye lesz, de egyesítik a műszaki rajzokat, a személyiségekhez, eseményekhez kapcsolódó történeti tárgyakat, a dokumentációt, valamint a forrásgyűjteményt is.
Kócziánné Szentpéteri Erzsébet szerint a közlekedési múzeumot mindig kedvelték a látogatók. A közgyűjtemény meglévő vonzerejét össze kell kapcsolni az országos műszaki múzeum értékes műtárgyállományával - hangsúlyozta a főigazgató.
Rámutatott arra, hogy a cél egy nagy országos közlekedési és műszaki múzeum létrehozása, amely a technikára, a technikatörténetre és a tudománytörténetre irányítja a figyelmet.
Az ipari örökségvédelem alatt álló Óbudai Gázgyár területén minden feltétel adott lenne ahhoz, hogy "a tudomány házát" felépítsék - vélekedett Kócziánné Szentpéteri Erzsébet. Ugyanakkor kiemelte, hogy a terület talajszennyezettsége, az épületek állaga problémát jelent. Noha a főváros hasznosítani szeretné a területet, ez pénzügyi akadályokba ütközik - tette hozzá.
Arra a kérdésre, hogy mennyit lehet megtakarítani a két múzeum összevonásával, a főigazgató azt válaszolta: jelentős összeget nem fognak tudni megspórolni, hiszen a cél a fejlesztés korszerű szolgáltatással.
Forrás: kultura.hu