Ismét Budapesten lép fel a legendás gitáros-énekes, Chris Rea a Showtime Budapest szervezésében. A füstös hangú gitárvirtuóz - aki már több, mint 30 millió lemezt adott el világszerte - március 3-án, 19.30-kor ad koncertet a Papp László Budapest Sportarénában.
Az earbook egy ötvenes évekbeli instrumentális gitár együttes (The Delmonts) történetét meséli el. A csapat később, a hatvanas évek folyamán blues banddé alakult, The Hofner Blue Notes néven. A történetet egy 80 oldalas zenei könyvben, 2 bakelit és 3 CD lemezen kerül kiadásra, exkluzív csomagolásban, mely hasonló a művész nagy áttörést jelentő „Blue Guitars” című zenés könyvéhez, mely olyan sok példányban kelt el.Betegsége után Chris Rea úgy vélte, hogy már számára nem kreatív vagy szórakoztató egy újabb, hagyományos CD-t kiadni. Úgy érezte, hogy mind saját maga, mind pedig egyre növekvő közönsége számára sokkal nagyobb élményt nyújt, ha valami olyat alkot, ami különlegesebb élményt nyújt mind a készítőnek mind pedig a végeredményt élvezőnek is. Elképzelése beigazolódott, hiszen a Blue Guitar könyvek több mint 150.000 példányban keltek el.
Jóval azelőtt, hogy bármelyik másik előadó megkérdőjelezte volna az albumok CD formátumban megjelentetett kislemez és nagylemez változatait, és sokkal korábban, hogy megérkeztek volna a rendhagyó csomagolású lemezek a boltok polcaira, Chris Rea már megvalósította ezt, és most újra ezt tervezi, csak azért, hogy a rajongói többet kapjanak, mint egy egyszerű új albumot.
Mióta kilépett a sikerorientált zenei piac színpadára, Chris Rea megmaradt hajthatatlan, ám kompromisszumokra nem hajlandó zenésznek. A blues nagy hőse megjárta a sikerlisták nyújtotta elismerés magasságait és a magánéletében előbukkanó kétségbeesés szakadékait, de ennek ellenére, sohasem hanyagolta el gyökereit, a bluest. Ha összehasonlítjuk az új évezred nárcisztikus pop sztárjaival, akkor egy üdítően egyszerű embert láthatunk magunk előtt.
A Stony Road című albumának megjelenése fordulópontot jelentett Chris Rea életében és karrierjében egyaránt. Ráébredt, és ennek nyomán döntést hozott: mozoghat a rock és a soul homályos dimenziójában, útközben felszedegetve a funk és a jazz aranyrögeit, és így hagyhat nyomot a pop zene horizontján anélkül, hogy további kompromisszumokra kényszerülne.
Chris Rea olasz bevándorlók gyermekeként az angliai Middlesbroughban született és nőtt fel. Első gitárját 19 évesen vette meg, azután, hogy hallott egy felvételt, amin az Eagles gitárosa, Joe Walsh játszott. 1973-ban csatlakozott egy helyi bandához, akiknek az énekese, David Coverdale, éppen akkor hagyta ott az együttes, azért hogy a Deep Purple-höz csatlakozzon. 1978-ban jelent meg első szóló kislemeze, a „Fool (You Think It’s Over)” , ami jó helyezést ért el mind a brit mind pedig az amerikai listákon. A művész diszkográfiáján 19 album szerepel, és már 22 millió eladott lemezt tudhat a magáénak világszerte. A felvételek készítése közötti idő nagy részét turnézással töltötte, világszerte a legnagyobb helyszíneken lépett színpadra. Az egyik legnagyobb megtiszteltetést kétség kívül a 2002-es Montreux Jazz Festival-ra való meghívás jelentette.
Szakmai sikere tanúskodik arról, hogy világszerte elismert stúdió és élő koncert előadóvá nőtte ki magát, valamint nagy tiszteletnek örvendő tagja a profi slide gitáros közösségnek valamint kiemelkedő dalszerzőként is elismerik. A titka, ha beszélhetünk egyáltalán titokról, olyan egyszerű mint amennyire szükségszerű – a dalaiban mindig ott egy csipetnyi blues.
A veterán Chris Rea számára a hangzás sokfélesége jelenti a siker receptjét. A Memphisi hangokba való elmerülés, a szeles angol partok és a titokzatos mediterrán szellők érintése egyaránt fellelhetőek az olyan dalokban mint az „On The Beach”, a „Drivin’ Home For Christmas” vagy a „Looking For The Summer”. Egyedi cégér az ő pop zenéjének időtlensége, melyben mindig vegyül a blues a legmodernebb stílusokkal. Az elmúlt 30 év sikersorozata után nem csoda legutóbbi munkáinak, a „Stony Road”-nak, a The Blue Juke-Box”-nak és az áttörést jelentő „Blue Guitars” című hangoskönyvnek a hatalmas sikere.
Azután, hogy néhány évvel ezelőtt felröppent a hír, hogy Chris Rea súlyos beteg, felesége és két lánya segítségével a művész leküzdötte a súlyos kórt. A szenvedés, az erő és a szeretet, amit életének ebben a szakaszában megtapasztalt a „Stony Road” című album dalaiban jelenik meg. Ez az album, ahogy az alkotója fogalmazott, nem más, mint egy életrajzi utazás egy angol ember életében. „Ez minden, ami Chris Rea valaha is volt: egy ember, aki az élet köves útján tova táncol.”
Chris Rea slide gitár riffjeit hallgatva sokan bánják, hogy nem lettek zenészek. Rea hangjától a hölgyek pulzusa gyorsabban ver.
Chris Rea zenéjéből bűncselekmények szivárognak elő, ahogyan a kék füst a város utcáján lebeg. A napsugár egy poros térre süt, ahogyan valaki magányosan koktélt szürcsöl egy légkondicionált bárban.
A „The Return of The Fabulous Hofner Blunotes” újabb előrelépést jelent Rea zenéjében. Az első CD emléket állít az ötvenes-hatvanas évek nagy instrumentális gitár együtteseinek, amilyen például a Shadow is volt. 16 dal hallható a lemezen, melyek szakértelmet és iróniát sugároznak.
A 22 új blues rock nótát tartalmazó 2-es és 3-as számú CD-ken Rea a legjobb formáját hozza. Az olyan dalok, mint a „Blues For Janice”, a „Shadow Of A Foll” és a „Legacy Blues” arra vannak ítélve, hogy Rea klasszikusok legyenek. Minden dalt olyan szenvedéllyel és tehetséggel játszott fel, ami nem igazán jellemző a manapság hallható felvételekre.
Chris szenvedélyesen hisz benne, hogy az új, internetes letöltési hullám megnyitja az ajtót a jobban átgondolt és összetettebb munkák előtt. Ha a zenéért, és nem feltétlenül a showbziniszért élsz és halsz, akkor a dalok letöltése egyszerűen csak nem elég…