Vajon mi történik, ha egy nagy múltú terméket, történetesen a Fütyülőst és a kortárs kép-, illetve tárgykultúrát pályázatokon megjelenítő ARC-ot összeturmixoljuk? Természetesen egy újabb, mindenkit megmozgató, szabad asszociációkra épülő trend-brand pályázat.

Egy trendteremtő brand pályázatnál azonban semmi sem lehetetlen, épp ellenkezőleg, éppen ez jelentheti a kihívást. Ugyanis olyan használati tárgyak nyerhetnek új identitást, olyan új, a tárgy valós szerepétől elrugaszkodott elképzelések jöhetnek létre egy hagyományos motívum alkalmazásával, amelyek alapján trend születhet.
A pályázat valójában a Zwack Unicum Nyrt. és az ARC közös pályázata mindazok számára, akik kreativitásukkal a Fütyülős márkáját, nevét, motívumát akár egy egészen meghökkentő funkciójú, kinézetű tárgyban jelenítik meg, s létrejövő alkotással divatot teremtenek. A Fütyülős márka és annak népies alapú, mára már modern motívuma jó kiindulási alap ahhoz, hogy a kiírt három pályázati ágban igazán szabad elképzelések születhessenek.
„Hagyatkozz a múltra, alkoss a jelennek, alapozd meg a jövőt!” – szól a kiírás egyik felhívó mondata. Az alkotóktól ruha, öltözék kiegészítő vagy dizájntárgy tervet – elsősorban karakteres, férfias terveket - várnak a kiírók, akár egy már meglévő tárgy felhasználásával, akár új létrehozásával. A leendő trendteremtő tervezők szabad gondolatait, merész asszociációit csupán csak az köti, hogy a szériagyártásra alkalmas-, vagy egyedi alkotáson feltétlenül jelenjen meg a Fütyülős minta.
A mintának modern, letisztult motívumként kell megjelennie a kütyün (a kisebb gadzsetektől, elektronikai termékektől a nagyobb technikai berendezésekig), a mütyürön (dizájnos használati tárgyak, lakberendezési tárgyak, bútordarabok, dekorációk) vagy a cuccon (ruhadarabok és öltözék kiegészítők). Maguk a pályaművek lehetnek több nézetű látványtervek és/vagy elkészített prototípusok, valamint a prototípusokról készült fotók. A zsűri által kiválasztott Fütyülős pályaművek kollekciójából kiállítás nyílik, a kategóriák győztesei jelentős pénzjutalomban részesülnek.
Egyes kiállított pályaműveket a Zwack a későbbiekben hasznosíthat. Az ARC eddig két hasonló jellegű pályázatán, az Apple iPod tok és a Tiszacipő Torna pályázatokon ugyancsak a tárgykultúra újfajta megjelenítése volt a cél. Az eredmény: két kiállítás, egy azóta legyártott iPod tok, és 19 pár pimpesített Tisza cipő, amely vándorkiállítással járja a világot, illetve azóta az egyik forgalomba is került. A kütyü, mütyür, cucc pályázat kiírói azt remélik, hogy a mostani pályázat alkotásaira legalább ilyen sors vár.