Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Táborokon átívelő tudatformálás Gesztiéktől

Táborokon átívelő tudatformálás Gesztiéktől

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2008. 06. 06.
Családi titkok, közéleti drámák – A Pulszky-levelezés feltárja a múltat
2025-07-01 11:56:45

A Pulszky család 1867 és 1911 között íródott 331 levele nem csupán személyes vallomásokat és meghitt

Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

A Nagyvárosi bujdosó emléke – 71 éve született Kissferi
2025-06-29 16:21:51

Kiss Ferenc zeneszerzőként, énekmondóként és népzenegyűjtőként egész életében a hagyományt szolgálta

Jön a III. Sukorói Tűzugró Fesztivál
2025-06-27 09:00:33

Ismét lángra lobban Sukoró Szent Iván-éji tüze! A nyári napforduló alkalmából koncertek, táncház és

további bejegyzések a szerzőtől »

Társadalmi tudatformálás - az alapítók szándékai szerint ez a célja a május végén Geszti Péter kezdeményezésére életre hívott, a hazai tartalomszolgáltatók és reklámfelület-gazdák krémjét tömörítő Médiauniónak. A szervezet által zászlóra tűzött törekvésekről Gerendai Károlyt, a gyakorlati lebonyolításért felelős klub egyik tagját kérdeztük.

Majd 200 médium a kezdőtagsága annak az eredetileg Geszti Péter által megálmodott szerveződésnek, melynek megalakulását május legvégén jelentették be. A Médiaunió a Társadalmi Tudatformálásért elnevezésű közhasznú alapítványt húsz médiavállalkozás működtetői hozták létre azzal a céllal, hogy az alapító és a társult tagok „médiaerejével” jelenítsen meg közérdekű, társadalmi célú reklámokat, üzeneteket, méghozzá évenként egy kiemelkedő nagyságrendű országos kampány keretében, és ezzel valódi mérhető tudatformálást végezzen. A Médiaunió júniustól pályázatot hirdet: a www.mediaunio.hu honlapra várják azon ötleteket, melyek közül az alapítvány kuratóriuma kiválasztja a 2009-es év kampányának témáját.

Geszti Péter
Geszti Péter először a Szeretem Magyarország Klubot kereste fel az ötlettel, és a szervezet fel is karolta a kezdeményezést, ami azonban gyorsan túlnőni látszott a klub lehetőségein. Geszti és társai ezért úgy döntöttek, hogy a média hozzon létre egy, a Szeretem Magyarország Klubtól független szervezetet. „Magyarországon a társadalmi célú üzenetek javarészt ad hoc jelleggel jelennek meg. Gyakori, hogy egy-egy civil szervezet, vagy állami szerv magában indít egy rövid idejű, valamely fontos társadalmi problémára a figyelmet ráirányító kampányt. Az általában minimális büdzséből készülő társadalmi célú kampányok hatása sajnos nehezen érzékelhető, olyan, mint amikor egy világító lövedéket lövünk a sivatagi éjszakába, egy rövidke fény után azonban újra marad a sivár sötétség”, nyilatkozta Geszti, aki hozzátette: az Unió célja, hogy szakmai összefogással, stratégiai kommunikációval, többlépcsős professzionális kampányokkal, a problémát és megoldási lehetőségeit tudatosítsa az emberekben, így valódi mérhető változásokat érjen el.

A Médiaunió egyfajta „média-nagyhatalomként” olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezéséről és elhelyezéséről gondoskodik majd a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek szándékaik szerint érzékelhető és mérhető változás érhetnek el a magyar társadalomban, az állampolgárokat érintő problémák megoldását és a közgondolkodás megváltoztatását célozzák.

Alapító tagok: RTL Klub, TV2, Magyar Televízió, MTV Networks, Sláger Rádió, ESMA, origo, index, Port.hu, METRO,Axel Springer, Heti Válasz, Népszabadság, Pannon Lapok Társasága, Est Csoport, Hamu és Gyémánt kiadó, ARC Kft, Europlakát, Helyi Rádiók Országos Egyesülete, Campus Média.

Pártoló tagok:
Ringier, Klubrádió

Médiatámogatók: Danubius Rádió, Revita TV, Professional Publishing Hungary Kft., Zalaegerszeg TV, Mediaedge:cia médiakommunikációs ügynökség, Berg Média, Média Insight, Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet, Magyar Reklámszövetség
A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke Dr. Schmidt Mária, a Terror Háza főigazgatója, tagjai Hankiss Elemér, Kepes András, Novák Péter és Rudolf Péter. A gyakorlati teendők koordinálásáért az alapítvány mellett működő Médiaunió Klub felel majd, ennek tagjai a média- és reklámfelületek gazdái. A Klub operatív működését egy öttagú választott grémium koordinálja, melyben Geszti Péter mellett Gerendai Károly, a Sziget főszervezője, az Est Média képviselője, Borókai Gábor, a Heti Válasz lapigazgató-főszerkesztője, Fischer András, az origo vezérigazgatója és Pusztay András, az MTV1 műsorigazgatója kapott helyet.

No aktuálpolitika

„A kiválasztott éves témát illetően csupán egyetlen megkötés létezik: semmiféle aktuálpolitikai vonatkozása nem lehet”, mondta a Kultúrpartnak Gerendai Károly, aki rámutatott: minél szélesebb rétegeket érintő, minél aktuálisabb és értelemszerűen olyan témára esik majd a választás, ami médiaügyileg befolyásolható. Arra a kérdésre, hogy eszerint az úgymond szokásos szociális és esélyegyenlőségi problémákra kell-e gondolni, igennel felelt, ám hangsúlyozta: 2009 még csak a működés első éve, és nem rövid távra terveznek. „Az Egyesült Államokban például 1942 óta létezik az Ad Council nevű szervezet, ami ma már évi 50 kiemelt témában folytat kampányt. Ezek közé már olyanok is beférnek, amik nem feltétlenül számítanak az össztársadalmi ügyek körébe. Nem titok, hogy előbb-utóbb mi is bővíteni szeretnénk a kört”, fogalmazott Gerendai Károly.

Gerendai Károly
Mint azt a Sziget főszervezője is hangsúlyozta, a Médiaunió mindenképpen távol kívánja tartani magát a politikától (a szervezet alapszabálya is rögzíti például, hogy az alapítvány nem kérhet és nem is fogadhat el közpénzt, az éves működéshez szükséges mintegy 15 millió forintot kizárólag az alapító tagok hozzájárulásai fedezik). Az összefogásban részt vevők széleskörű politikai hátországát, vélt vagy valós meggyőződését firtató kérdésünkre Gerendai Károly azt mondta: semmiféle ördöngösséget nem kell keresni a dologban. „Az a baj inkább, hogy ebben az országban egyáltalán felmerülhet az, hogy fontos ügyek nem hozhatnak össze embereket és csoportokat a politikai meggyőződésre való tekintet nélkül. Teljesen mindegy, hogy kire szavaz az ember, a mellrák, az ittas vezetés vagy a dohányzás problémája mindenkit érint, hogy csak néhány példát említsek”, fogalmazott Gerendai.

Ami a konkrét témát illeti, annak kiválasztásakor a kuratóriumnak egyeztetnie kell a tagokkal, amelyek – jelenleg – közel 200 felülettel támogatják az összefogást. „Miután döntés született a témáról, a kuratórium megkeresi majd az adott terület szakavatott ismerőit, szakembereit, illetve azokat a civil szervezeteket, akik ezzel foglalkoznak. Utóbbiak maguk közül választják majd ki azokat, akik aktívan is részt vesznek a lebonyolításban, hogy ezzel is elejét lehessen venni az egymásra mutogatásnak, a parttalan vitáknak, a megfelelő megvalósítást pedig hozzáértő szakmai grémium felügyeli majd”, mondta Gerendai Károly.

Az Unió a 2009-es évben már egy olyan komplex kampánnyal szeretne elindulni, ami hosszas szakmai előkészítést igényel. Az országos tévécsatornák például nem csak reklám és PR-felületeket adnának, hanem a csatornán látható sorozatok forgatókönyvében is szerepet kaphatna a kiválasztott üzenet. A sorozatok jövő tavaszi epizódjai azonban már idén ősszel felvételre kerülnek.

Az alapítók kezdeményezésükhöz nem fogadnak el sem állami, sem civil támogatásokat, a működés költségeit a tagdíjjakból fedezik, a felületeket pedig mindenki térítésmentesen bocsájtja a Médiaunió rendelkezésére. A Klub nyitva áll a csatlakozni kívánó médiumok és reklámfelület tulajdonosok előtt. „Mindenkinek biztosítania kell a meghatározott reklámfelületet és segítenie kell a működést, ezen túlmenően nincs más kritérium”, mondta Gerendai Károly. A tagság tehát nyitott és folyamatosan bővül.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Sziget Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • Újra lesz Nagy Utcaszínház a Szigeten Újra lesz Nagy Utcaszínház a Szigeten

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr117828920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard