Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Szöktetés bárhonnan, kenyérbe sütött körömreszelő nélkül

Szöktetés bárhonnan, kenyérbe sütött körömreszelő nélkül

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2008. 09. 22.
Péter Bence hazatér - a világsztár zongorista Budapesten mutatja be legújabb produkcióját
2025-09-16 08:30:00

Új műsorral, látványos színpadi megoldásokkal és egy titokzatos vendéggel tér vissza Budapestre a

Az identitás és természet határán – Leopold Bloom Díjjal ismerték el Dezső Tamás munkásságát
2025-09-16 07:00:00

Nyolcadik alkalommal adták át a Leopold Bloom Képzőművészeti Díjat, amelyet idén Dezső Tamás nyert el az

Az év egyik legjobban várt filmje tarolt a CineFesten
2025-09-15 12:00:00

Hétvégén ért véget a 21. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál, melyen Joachim Trier új alkotása

ONE MORE LIKE: A magyar sportdráma, ami meghódította Las Vegast is
2025-09-15 10:10:01

A ONE MORE LIKE című magyar sportdráma a hétvégén Batumiban és Las Vegasban is diadalt aratott: a provokatív

további bejegyzések a szerzőtől »

Ki hitte volna, hogy egy olyan ezerszer lerágott csontot, mint a „miképp szökjünk meg egy jól őrzött börtönből”, újra körül lehet tekerni hússal, méghozzá nem is a túl mócsingos fajtából?

2005-ben indult a Fox csatornán a Prison Break, melyben a pofonegyszerű alapötlet minden újabb epizódban több fordulattal tekeredik át a következő, ám valójában mindig ugyanolyan kérdéshez: hogyan tovább?

A harmadik évad talányaira szeptember 22-én, 21:15-től kezdődően, az RTL Klubon kaphatunk válaszokat (a forgatókönyvírók sztrájkja miatt az évad csupán 13 részes), természetesen a záró percekben felsorakoztatva néhány újabb Végső Nagy Kérdést.


Az első évad alapötlete gyakorlatilag arra épült, miképp tudja megszöktetni az ártatlanul elítélt, lassacskán kivégzésre váró bátyját a saját magát be- és kivarrató öcsike egy olyan börtönből, aminek a tervrajzát betéve tudja. Persze ennél azért árnyaltabb a történet, mindenesetre ez az évad tökéletesen pörgött, annak ellenére, hogy a jófiú főszereplőt, Michael Scofieldet játszó Wentworth Miller arcmimikája egy gömbhaléval vetekszik (azaz tud jámboran, illetve mérgesen nézni és slussz), így már az első epizódokból kitűnt, hogy nála jóval fajsúlyosabb karakterek fogják elvinni a sorozatot a hátán.

Mivel börtönről és elítéltekről van szó, nyilvánvaló, hogy nem beszélhetünk kizárólag fekete vagy fehér jellemekről, mindamellett valamiért az ilyen történetekben - így a Prison Breakben is -, a legbunkóbb, legelviselhetetlenebb karaktereket lehet a leginkább kedvelni – és miattuk nézni a sorozatot.


A legzseniálisabb arc egyértelműen Theodore Bagwell, azaz T-Bag, akit Robert Knepper formál tökéletesen visszataszítóvá. Knepper a korábbi rövidke sorozatos felbukkanásaiban, és nem túl emlékezetes filmszerepeiben eddig valahogy nem vált megjegyezhetővé, ám innentől kezdve totálisan mindegy, mit alakít a jövőben, akkor is utálni fogjuk, ha egy gigantikus Micimackó közelében mosolyog.
Mellette John Abruzzit gyűlölhettük izomból, ám a svéd származású Peter Stormare kitűnő érzékkel iktatta ki magát a második évadban. Hiába, aki kultfilmekben szerepelt (pl. Fargo, A nagy Lebowski), megérzi, melyik az a sorozat, amelynek tényleg csak az első évada üt nagyot. Tegyük hozzá: a Prison Breaket eredetileg két évadra tervezték, ám a készítői valamiért mégis úgy érezték, le lehet húzni erről a történetfolyamról még néhány bőrt, még akkor is, ha a második évadtól kezdve hihetetlen logikátlanságokkal, elvarratlan szálakkal, olykor paródiába illő történésekkel kezdtek teletömni egyes részeket.

Még további két főbb szereplőt mindenképpen érdemes kiemelni, egyrészt az első évad brutális börtönőr főnökét, Brad Bellicket (Wade Williams), akinek jellemét sajnos évadról-évadra gyengítették, a kezdeti mázsányi aljasságból szép lassan egy tétova, alig észrevehető, bumburnyák figura töpörödött, akiről azt sem bírjuk eldönteni, szánjuk, utáljuk vagy kedveljük.


A másik átalakuló figura Alexander Mahone (William Fichtner), az üldözőből üldözötté vált ex-FBI-os, nála aztán tényleg sosem tudni, mikor melyik oldalon áll, ám Fichtner legalább Williamsszel ellentétben jóval árnyaltabb színészi játékot villanthat meg. A színész egyébként a már első évadában megbukó, és kurtán-furcsán összecsapott Rejtélyek városából (Invasion) szerződött át a Szökésbe.

Sorozat természetesen nem létezhet szerelmi szál nélkül, Michael Scofield és Sara Tancredi (Sarah Wayne Callies) igyekszik néhány percet lángolóvá tenni – kevés sikerrel, valamiért fél pillanatra sem képesek elhitetni a nézővel, hogy köztük vibrál bármi olyasmi, amit eltéphetetlen köteléknek szokás nevezni. Tegyük hozzá, Scofield egyébként is az eddigi egyik legsótlanabb sorozatfőhős, akit mostanában láthatunk hétről-hétre.


Mivel a szereplők mondhatni átlagos amerikai színészek, ezért a sorozat körül nem túlzottan találni semmi bulvárpletykát Sarah Wayne Callies terhességén kívül, akit a harmadik évadban ezért jól ki is írtak a sorozatból. Hogy mi lesz a jövője? Ki tudja... Mindenesetre a most futó negyedik évadban néhány kínzó kérdésre választ fogunk kapni.

Apró érdekességként azon mániákusoknak, akik folyamatosan azt lesik, melyik szereplő hol és milyen sorozatban bukkant fel korábban, egy rövid kis részlet a kilencvenes évek nagy sikerű sorozatából, a Szívtipró gimiből (Heartbreak High), melynek utolsó évadát sajnos egyik „földi” csatorna sem volt hajlandó műsorra tűzni. Az utolsó évadban az éles szeműek a még kölyökképű, ám már akkor is figyelemreméltó izmokat növesztő Dominic Purcellben gyönyörködhettek, pl. itt:

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Sorozatok

Ajánlott bejegyzések:

  • Múmia sírok titkai, elhagyott építmények és grandiózus európai csaták Múmia sírok titkai, elhagyott építmények és grandiózus európai csaták
  • Az év egyik legjobban várt filmje tarolt a CineFesten Az év egyik legjobban várt filmje tarolt a CineFesten
  • ONE MORE LIKE: A magyar sportdráma, ami meghódította Las Vegast is ONE MORE LIKE: A magyar sportdráma, ami meghódította Las Vegast is
  • Előzetest kapott az Árva – itt a Saul fia rendezőjének új filmje Előzetest kapott az Árva – itt a Saul fia rendezőjének új filmje
  • Enyedi Ildikó és Paolo Sorrentino új filmjeit is díjazták Velencében Enyedi Ildikó és Paolo Sorrentino új filmjeit is díjazták Velencében

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr427833350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard