Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Az ős-paparazzo nem nézi jó szemmel a mai lesifotósokat

Az ős-paparazzo nem nézi jó szemmel a mai lesifotósokat

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2008. 11. 10.
„A zene mindenkié” – Rost Andrea zenei zarándoklata
2025-07-08 12:02:05

Mi történik, amikor egy világhírű operaénekesnő a koncerttermek helyett ott énekel, ahol a zene valóban

Baby Queen - Solére himnusza az újrakezdéshez
2025-07-07 16:00:00

Solére friss szerzemény egyszerre kacér és mélyen személyes, és olyan erőt sugároz, ami a legnehezebb

Tűvel írt történetek – Elismerések a legszebb magyar hímzéseknek
2025-07-07 10:54:24

Rekordszámú alkotással zajlott le a 2025-ös Kisjankó Bori Országos Hímzőpályázat. A legszebb kézimunkák

Magyar dallamok Japánban - A Cimbaliband sikere Oszakában
2025-07-03 18:13:45

A magyar népzene különleges hangzása, a cimbalom egyedisége és a Cimbaliband szenvedélye ragadta magával a

további bejegyzések a szerzőtől »

A hollywoodi lesifotós Ron Galella - akinek hírnevéhez nagyban hozzájárult a Jacqueline Kennedy Onassisszal folytatott pereskedése és a Marlon Brandótól kapott óriási pofon is - nem szimpatizál azzal a gerillaharcra emlékeztető paparazzókultúrával, melynek ő maga volt az úttörője.

Ron Galella, a 77 éves fotós elmondta, hogy nem szeretne a részese lenni egy olyan hírességvadász iparágnak, amelyben a hangsúly a botrányon van. A most megjelenő No Pictures című könyvében, olyan hírességek bukkannak fel - és fejezik ki különböző módokon a fotós technikájával szembeni ellenérzésüket -, mint a középső ujját a lencse felé emelő Mick Jagger, és az éppen Galella irányába köpő Sean Penn. A fotós szerint azok az ünnepelt személyiségek, akik úgy viselkednek, mintha nem akarnák, hogy lencsevégre kapják őket, valójában álszentek, és titkon nagyon is vágynak a figyelemre. 

A fotós üzletág igencsak megváltozott Galella fénykora óta. "Mikor én kezdtem a munkámat, akkor ez még négyszemközt zajló dolog volt. Én és Jackie. Én és Liz Taylor" - mondta a Reuters hírügynökségnek adott interjújában. "Szeretem a ragyogást. Romantikus alkat vagyok. A mai fényképészet a rossz dolgokra van kihegyezve, és szerintem ez negatív dolog" - mondta. Sosem ódzkodott, amikor paparazzóként emlegették, mely az olaszok moszkitóra használt kifejezéséből ered. Mindig volt nála egy névjegykártya, melyből kiderült, hogy ő "fényképész, paparazzó szemléletmóddal". Készített képeket a napfürdőző Greta Garbóról, és otthagyta öt fogát Marlon Brando 1973-as lefényképezése során, amely után csak sisakban merte lefotózni a színészt. 

Az 1931-ben Bronxban született fotós még az 1950-es években kezdett fényképezni, mialatt a katonaságnál szolgált. Kezdetben csinos lányokat fotózott a tengerparton, majd rájött, hogy a nagy pénz a hírességek fényképeiben rejlik. Legvakmerőbb "mutatványai" egyértelműen Jacqueline Kennedy-Onassis nevéhez fűződnek, aki Gallela "rögeszméjévé" vált. "Igaz, hogy már nem ő volt a first lady, de még mindig népszerű volt, és az emberek érdeklődtek utána". Először 1967-ben, 4 évvel első férje, John F. Kennedy meggyilkolása után kapta lencsevégre a New York-i Central Park közelében élő Kennedy-Onassist. Egy 1972-es tárgyalás még azt is meghatározta, milyen közel mehet JFK özvegyének lakásához, személyéhez és gyermekeihez. Gallela szerint azonban ez a rendelkezés csak növelte hírnevét és fizetését. 

Az évek során több száz fényképet készített az ex first ladyről. Volt mikor elbújt egy étterem ruhatárjában, hogy lencsevégre kapja az ebédelő Jacqueline-t, máskor halásznak álcázva magát készített fényképeket a nyaraló családról. "Mikor felfedeztem, hogy hol él, az volt minden, amit tudnom kellett. Azután már csak várni kell a ház előtt és követni amerre csak megy - vásárolni, balettozni. Ez volt tehát a kezdet" - mondta Galella. "A szabály az, hogy sosem mehetsz be a házukba, ha viszont valaki üvegfalak közt él, akkor más a helyzet".







tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Képző

Ajánlott bejegyzések:

  • „A zene mindenkié” – Rost Andrea zenei zarándoklata „A zene mindenkié” – Rost Andrea zenei zarándoklata
  • Baby Queen - Solére himnusza az újrakezdéshez Baby Queen - Solére himnusza az újrakezdéshez
  • Magyar dallamok Japánban - A Cimbaliband sikere Oszakában Magyar dallamok Japánban - A Cimbaliband sikere Oszakában
  • A nyár ritmusai a BJC-ben A nyár ritmusai a BJC-ben
  • Családi titkok, közéleti drámák – A Pulszky-levelezés feltárja a múltat Családi titkok, közéleti drámák – A Pulszky-levelezés feltárja a múltat

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr687835390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard