A MONO Galériában 2008. november 13-án este 7 órakor nyílik Fajó János Munkácsy Mihály - díjas festőművész „Körök három dimenzióban“ című legújabb kiállítása. A tárlat betekintést enged a 2008-ban Kossuth-díjjal kitüntetett művész utóbbi években készült munkáiba, melyek először láthatók a budapesti közönség előtt.
Fajó János 1961-ben végez a Magyar Iparművészeti Főiskola díszítőfestő szakán, és a 60-as évek második felére már kialakult egyéni stílusa, mely főként a geometrikus tradíciókból, a konstruktivizmus művészetszemléletéből építkezik. Műveire hatással van az op-art, a minimal art és az újgeometria programja is. Képeinek kompozíciós alapelve a redukció, mely a természeti formák geometriai alapformákra való leszűkítésén és e reduktív elemek variabilitásán alapul. Művein az egzakt formarendszer az alapszínekkel és azok variációival párosulva, harmonikus szín- és formavilágot, tiszta arányrendszert eredményez. A minimal art személytelen, modellező szemléletével ellentétben azonban Fajó János művészete megőrizte empirikus gyökereit, a körből származó íves formavilág révén művein meghatározó szerepet játszik az érzékiség. Alkotói módszerének fontos részét képezi a sokszorosítás. Az olaj-vászon képek mellett a szerigráfia a steril, homogén felületek, a végleges színhangzás kialakításának és a műalkotás demokratizálásának az eszköze.Kassák Lajost tartja mesterének; 1964 és 1967 között tanítványa egészen Kassák haláláig; vásznat feszít, keretez, valamint összerakja szellemi vezetője életművét. 1965-ben a Fiatal Művészek Klubjában megrendezi Kassák kiállítását, ami miatt feloszlatják és bezárják a klubot. 1969-ben egy 70 dolláros útlevéllel végigutazza Nyugat-Európát mestere özvegyével. Ez idő alatt ismeretséget köt Vasarelyvel is, aki szintén nagy hatással lesz művészetére. 1975-től elkezdődik Pesti Műhelybeli tevékenysége, 1976-ban pedig vezetésével megnyílik a Józsefvárosi Kiállítóterem, ami a város első zsűrimentes non-profit galériája. Itt debütál 1977-ben Rubik Bűvös kockája is.

A MONO Galéria célja, hogy közvetítsen alkotó és közönség között. Egy új szellemi generáció ízlését próbálja befogadni, követni illetve formálni. A Mono az a hely, ahol az iparművészet találkozik a design-nal.