Startol a kortárs drámafesztivál, hull a hó, közeleg a karácsony. Nemzetközi kísérletek, rég nem látott kísértetek, családi délutánok, hullák, bábok, babák tömkelege. Harminc premier a héten. Elég lesz?

Az állhatatlan
Gárdonyi Géza Színház
rendező: Csizmadia Tibor
A trilógia első része Báthory Zsigmond erdélyi fejedelem jószándékán és árulásain, jót akarásán és bűvös erőszakosságán át vezető útját mutatja be a török szövetségtől való elszakadásig és a nyugati keresztény világhoz való csatlakozásig.Erdély véres történelme, a fejdelem által előidézett sötét történelmi krimi sorozat és nagyszabású árulás-történet folytatódik Az állhatatlanban, ha lehet, még szélsőségesebb, még romantikusabb események közepette, mint A nagyratörőben.
Bemutató: 2008. november 28.
Celestina, avagy Calisto és Melibea tragikomédiája
Jászai Mari Színház, Népház
rendező: Harsányi Sulyom László
rendező: Novák Eszter
Rojas 1499-ben kiadott huszonegy felvonásos könyvdrámáját - "Celestina, avagy Calisto és Melibea tragikomédiája" - az irodalomtörténet a spanyol Rómeó és Júliaként tartja számon.
A műben, miképp a korban is, egyszerre jelenik meg a pogány hedonizmus és az elragadtatott, misztikus katolicizmus. Tébolyult szerelmesek, haszonleső és mafla szolgák, élni vágyó kis kurvák és gátlástalan katonák hajszolják egyre vad vágyaikat
Bemutató: 2008. november 28.
Copperfield Dávid
Vörösmarty Színház
rendező: Kolos István
Copperfield Dávid kora gyermekévei áldott békességben és boldogságban telnekMindennek egy csapásra vége szakad, amikor édesanyja feleségül megy a nagytudású, de keményszívű Edward Murdstone-hoz: komisz mostohaapja a sivár nevelőintézet, majd a londoni gyermekmunka poklába taszítja Dávidot.
Bemutató: 2008. november 28.
Fragile!
Pataky Művelődési Központ
rendező: Matjaz Pograjc
A Fragile! keserédes történet a határok nélküli Európa vándorairól, akik számukra idegen környezetben próbálnak szerencsét. Finom technikával szőtt mese álmokról, elveszett illúziókról, felnőtté válásról - és különösen arról a bizonytalanságról és idegenségérzetről, ami talán mindnyájunk életében jelen van.
Bemutató: 2008. november 28.
Hű, de messze van Petuski!
Stúdió "K"
rendező: Tamási Zoltán
Játszódik a Moszkva - Petuski vonalon közlekedő személyvonaton. Magas alkoholtartalommal bíró magvas tartalom. Aki olvasta a könyvet, eljön. Aki eljön, elolvassa a könyvet: Moszkva-Petuski.
Bemutató: 2008. november 28.
I, Victim (Én, az áldozat)
AKKU
rendező: Simona Semenic
Az Én, az áldozat egy fiatal nő történetét meséli el, aki különféle betegségek szinte hihetetlen sorozatát élte át. Semeniè előadása saját élményeiből táplálkozik, s a tabunak minősülő, stigmatizáló testi bajokról való őszinte beszéddel újraértelmezi az áldozat sztereotípiáját. Teszi mindezt úgy, hogy keserédes előadása egyszerre szórakoztat és elgondolkodtat. A magyar változatban Simona szavait Tóth Orsi tolmácsolja.
Bemutató: 2008. november 28.
Imádok férjhez menni
Játékszín
rendező: Balázsovits Lajos
Az első világháború után Victoria, a darab főszereplője megözvegyül, hivatalos értesítésből úgy tudja, hogy férje elesett a háborúban. Magányát feladva férjhez megy férje legjobb barátjához, aki visszatért a háborúból. A humoros fordulatokban bővelkedő helyzetből Victoria nem várt döntéssel vágja ki magát.
Bemutató: 2008. november 28.
Koldusopera
Pécsi Nemzeti Színház
Brecht klasszikusa a pécsi színház világot jelentő deszkáin. Világválság és Koldusopera. Lehet hogy a megoldás egy Whiskey-bár? Ahogy a nóta mondja: i tell you we must die. Bicska Maxi és „barátai” újra együtt.
rendező: Béres Attila
Bemutató: 2008. november 28.
Mars cím nélkül (Untitled Mars)
Nemzeti Színház
rendező: Jay Scheib
Tudomány kontra fikció - ez a témája az amerikai-magyar koprodukcióban készült előadásnak, melynek gerincét egyfelől Philip K. Dick Időugrás a Marson című 1964-es, az elképzelt Marson játszódó regénye adja, másfelől az MIT fizikus és kutató hallgatóival és professzoraival, illetve magyar kollégáikkal készült - harminc órányi anyagnál gazdagabb - interjúk. További motiváció: Gryllus Dorka
Bemutató: 2008. november 28.
A mennyei város, A katona története
Szegedi Kortárs Balett
rendező: Juronics Tamás
Két huszadik századi mű, bűnbeesésről és elkárhozásról, látomásról és realitásról. János jelenései és egy francia-orosz rémtörténet: az emberi psziché ősi félelmei elevenednek meg, az emberi kifejezésmódok mindegyikét (zene, próza, ének, tánc) felhasználva. Különleges zenés látomások olyan témákról, melyek végigkísérik emberi létezésünket.
Bemutató: 2008. november 28.
Bérháztörténetek
Mu Színház
rendező: Bodó Viktor
"Kik laknak és mit csinálnak egy belvárosi, mondjuk VII. kerületi bérházban? A legszélsőségesebb dolgok történnek meg néhány méter távolságban egymástól. Ha láthatatlanná tesszük a falakat, egészen megdöbbentő organizmus tárul a szemünk elé. Ha csak a valóságot vesszük, és nem alkalmazunk semmiféle sűrítéstechnikát, csak ábrázoljuk, hogy mi történik egy ilyen pesti bérházban egy óra alatt, már az hiteles alapul szolgálhat sok-sok történetet megírásához, számos karakter felépítéséhez. „
Bemutató: 2008. november 29.
Katasztrófa Maraton
Tünet Együttes
rendező: Simon Balázs
Beckett nem panaszkodik a reménytelen lét felett. Tehetetlenségét átérezve megpróbál tenni valamit: változatos színpadi formákban tetten érni a létünknek értelmet adó halvány reményt. A tavalyi évad legjobb alternatív előadását (Alibi) produkáló csapat először dolgozik vendégrendezővel. 3 órányi Beckett. Tényleg maratoni. De korántsem katasztrofális.
Bemutató: 2008. november 29.
A miniszter félrelép
Móricz Zsigmond Színház
rendező: Lendvai Zoltán
A miniszterek már csak ilyenek. Láttuk a filmet, a történetet ismerjük Menthetetlenül egy szállodai szobába zárva, kizárólag egy másik férfira utalva. Ellenzék, feleség, vőlegény. Meg egy hulla. Monnyon le?
Bemutató: 2008. november 29.
Seherezádé
Magyar Fesztivál Balett
koreográfus-rendező: Markó Iván
Markó Iván a darabot a mából indítja, majd visszatér a múltba, a mese világába, hogy befejezésként újból napjainkra vetítse ki a mű igazságát. Egy magányos nő egy bálból hazatérve az alkohol mámorában átéli Seherezádé történetét. A történet drámai véget ér. Álmából ébredve hősnőnk újraéli az erotikus vágy szépségeit és veszélyeit.
Bemutató: 2008. november 29.
Tündér Lala
Kolibri Gyermek - és Ifjúsági Színház
rendező: Kőváry Katalin
A tündérek se mind egyformák. Vajon miben különbözik Tündér Lala a normális tündérektől? Szabó Magda klasszikus meséjét Egressy Zoltán alkalmazta színpadra. Kőváry Katalin rendezésében a Kolibri Színházban tündérek és emberek, színészek és bábok együtt mesélik el nekünk Tündér Lala izgalmas és szép történetet.
Bemutató: 2008. november 29.
Viktor, avagy a gyermekuralom
Új Színház
rendező: Radoslav Milenkovic
Egyetlen nap játszódik az önéletrajzi ihletésű családi dráma, 1909. szeptember 12-én Párizsban, Viktor születésnapján. Viktor épp egyidős a századdal: az első repülőgépek, a nagyhatalmi politika, az anarchizmus, a patriotizmus, a morális válság, a szexuális szabadosság és a kábítószerek korával. Isten nincs, mindent szabad.
Bemutató: 2008. november 29.
Karácsonyi mese
Bóbita Bábszínház
rendező: Boglári Tamás
Lev Tolsztoj népmese feldolgozásában a szorgos, öreg suszter, Panov apó magányosan éldegél egy orosz kisvárosban. Karácsony közeledtével, egy különös napon, sok embert lát vendégül, míg el nem jön hozzá Az, akit mindig is várt.
Bemutató: 2008. november 30.
A park
Vígszínház
rendező: Szikora János
A Park az elvesztett, vagy méginkább az eltékozolt paradicsom metafórája, a modern világ számtalan groteszk helyzetével szembesíti a nézőt és miközben a költészet és filozófia igazi mélységei csillognak benne, szatirikus humorával mégis folyamatosan nevetésre ingerel. A Parkot Magyarországon most láthatja első ízben a közönség a Zágrábi Nemzeti Színház parádés szereposztásában.
Bemutató: 2008. november 30.
Süsü, a sárkány
József Attila Színház
rendező: Harangi Mária
A "Süsü, a sárkány" legendája lett több generációnak. A bájos mese mélyén egy fontos és ma is erősen aktuális figyelmeztetés rejlik, hogy, aki nem olyan, mint én: MÁS, az nem biztos, hogy ellenséges, sőt, az sem biztos, hogy más, mint én. Hasznos, ha ezt már gyermekkorban kezdik a gyerekek megsejteni vagy megérezni, esetleg megérteni.
Bemutató: 2008. november 30.