Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Egy futurisztikus múzeum tele Porschékkal

Egy futurisztikus múzeum tele Porschékkal

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2009. 01. 29.
Magyar dallamok Japánban - A Cimbaliband sikere Oszakában
2025-07-03 18:13:45

A magyar népzene különleges hangzása, a cimbalom egyedisége és a Cimbaliband szenvedélye ragadta magával a

A nyár ritmusai a BJC-ben
2025-07-02 08:17:33

A Budapest Jazz Club nyáron is gondoskodik arról, hogy a jazzrajongók ne maradjanak élmények nélkül.

Családi titkok, közéleti drámák – A Pulszky-levelezés feltárja a múltat
2025-07-01 11:56:45

A Pulszky család 1867 és 1911 között íródott 331 levele nem csupán személyes vallomásokat és meghitt

Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

további bejegyzések a szerzőtől »

Egyesek szerint űrhajóra, mások szerint egy ragadozóra hasonlít az új Porsche-múzeum, amely kereken három évig tartó építés után szerda délután nyílt meg a németországi Stuttgartban.

A 100 millió euróba került futurisztikus múzeum mintegy 5600 négyzetméteren terül el a Volkswagennel résztulajdonosként együttműködő, a német konszernben jelentős részvényesi szerepet is betöltő autógyár stuttgarti főhadiszállásával szembeni téren, a Porscheplatzon. A múzeum látogatói 80 kiállított sportautóban gyönyörködhetnek, s egyben egyfajta időutazást tehetnek a több mint 100 éves, francia születésű autógyár történetében.

A múzeumot Wendelin Wiedeking németországi Porsche-igazgató nyitotta meg, nem rejtve véka alá, hogy az ünnepségre az európai autógyártást is jelentősen sújtó gazdasági válság erősen rányomta bélyegét. Wiedeking elismerte azt is, hogy a múzeumnak eredetileg már 2007-ben kellett volna megnyílnia, de a körülmények közbeszóltak. És azt sem titkolta, hogy a múzeum megépítése az eredetileg tervezett összegnek pontosan a duplájába került.


A meghívott vendégek mindennek ellenére nem fukarkodtak a kivitelező cég, az osztrák Delugan-Meissl munkájának dicséretével. Hasonló elismeréssel szólt a "családi" múzeumról Wolfgang Porsche, a jelenlegi családfő, aki egyben a felügyelőbizottság elnöke. Porsche úgy vélte, hogy a múzeum a maga futurisztikus képével tökéletesen megtestesíti a cég sport-, illetve versenyautóinak szárnyalását, s egyben a jövőt is.

Bennfentesek szerint a mindössze három betonoszlopra "támaszkodó" múzeum megépítése nem volt könnyű. Az épület stabilitásának biztosításához 6000 tonna acélra volt szükség, csaknem olyan sokra, amennyit annak idején az Eiffel-toronyhoz használtak fel. Mindezzel összefüggésben az egyik építész, Roman Delugan a Porsche filozófiáját említette, nevezetesen: "Úgy emelkedni fel a földről, hogy közben nem szakadni el attól." S a Porsche emelkedni akar, miközben "mindkét lábával a földön jár".

A múzeum egyfajta mozgó, állandóan változó kiállítás lesz, ahol a 80 "történelmi" jármű mellett a kiállításra kerülő autók állandóan váltják egymást. A látogatók ezen kívül egy szerelőcsarnokkal is megismerkedhetnek.


A világ egyik legtekintélyesebb autógyárának alapítója a krónikák szerint 1900-ban Ferdinand Porsche volt. Az általa tervezett Lohner-Porsche elektromos meghajtású gépkocsit a párizsi világkiállításon mutatták be. A fiatal mérnök és próbapilóta kerékagymotorokkal ellátott járművei tették világhírűvé a Porsche nevet. S ő volt az, aki 1928-ban technikai igazgatóként a Daimlernél kifejlesztette a legendás Mercedes SS és SSK kompresszoros sportautót, majd nem sokkal később, 1931-ben Stuttgartban létrehozta a Porsche tervezőirodáját, s megkezdte a Volkswagen előhírnökének tekintett prototípus kifejlesztését.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Építészet Külföld Képző

Ajánlott bejegyzések:

  • 32 kilóméter mészkőlabirintus húzódik Kőbánya alatt 32 kilóméter mészkőlabirintus húzódik Kőbánya alatt
  • Mérnöki csodák, amelyek megváltoztatták a világot Mérnöki csodák, amelyek megváltoztatták a világot
  • Idén is zengenek Makovecz tornyai Idén is zengenek Makovecz tornyai
  • Járdafesztivál, közösségi grillezés, élő könyvtár, gasztrotérkép és városi séták az őszi Külkörút menüjében Járdafesztivál, közösségi grillezés, élő könyvtár, gasztrotérkép és városi séták az őszi Külkörút menüjében

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr987841416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard