Kurtág György zenéje elevenebb, mint valaha - írta a The New York Times kritikusa a magyar zeneszerző új dalciklusáról, amely világpremierként hangzott el a Carnegie Hall hétvégi koncertjén.

A tekintélyes The New York Times külön méltatta Natalija Zagorinszkaja szoprán énekesnő teljesítményét; a művész meggyőző erővel tolmácsolta az Anna Ahmatova négy versére komponált ciklust az ősbemutatón.
Az esten elhangzott az 1980-ban szerzett, R. V. Truszova üzenetei című dalciklus, szintén Zagorinszkaja előadásában, majd Ahmatova költemények ciklusa, amelyet Kurtág 2008-ban fejezett be. Ezeket összehasonlítva írta a kritikus, hogy a zeneszerző vokális szerzeménye lágyabbá vált, zenéje viszont elevenebb, mint valaha.
A kritikus kiemelte Vékony Ildikó magabiztos, elegáns cimbalom szólóját, a művész Kurtág György Splinters (Szálkák) című darabját adta elő, és dicsérte Károlyi Katalin énekest, aki "éppen a megfelelő szellemben" adta elő az Amadinda Ütőegyüttes színes támogatásával Ligeti György Síppal, dobbal, nádihegedűvel című kompozícióját.
Mint a lap írta, a New York-i Magyar Kulturális Központ azzal a szándékkal, hogy bemutassa az amerikai közönségnek a kortárs magyar kultúra kiválóságait, egész éves fesztivált szervezett Extremely Hungary címmel, amely javarészt New York-i és washingtoni koncerttermekben, múzeumokban, galériákban és éjszakai klubokban jelenik meg. A Carnegie Hall Magyar ünnep címmel minifesztivált iktatott műsorába; a szombat esti koncertet Magyarország háború utáni két legnevesebb zeneszerzője műveinek szentelték.