Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Ötven éve szeretjük forrón...

Ötven éve szeretjük forrón...

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2009. 03. 23.
Itt az Academia Banana!
2021-01-25 15:43:01

Megjelent a Duckshell fergeteges hangulatú új anyaga. A zenekar basszusgitárosával, Báthori Benivel

Jön a tériszonyos tűzoltó
2021-01-25 11:23:58

Már javában forog a Nagykarácsony című romantikus vígjáték a Nemzeti Filmintézet támogatásával. Az

Virtuális kiállítótér nyílt a berlini magyar kulturális intézetben
2021-01-24 12:46:13

A koronavírus-járvány közepette is látogatható a Collegium Hungaricum Berlin.  Az intézet saját

Művészek zárt ajtók mögött
2021-01-23 14:32:30

A Pesti Vigadóban bejárjuk Csíkszentmihályi Róbert kiállítását, az Urániában megtudjuk min dolgozik Gera

további bejegyzések a szerzőtől »

Nem sok reményt fűztek a Van, aki forrón szereti című filmhez, de Billy Wildernek lett igaza: a szellemes, bájos gengszterparódia mindörökre klasszikus marad.

A Van, aki forrón szereti előtt az 1920-as évek véres gengsztervilágáról még soha nem készült paródia, pláne nem úgy, hogy mindezt tetézték két nőnek öltözött férfi kalandjaival és a nemi szerepcsere okozta bonyodalmakkal. „Katasztrófa lesz” – figyelmeztette David O. Selznick, a híres producer a rendezőt, aki mögött már olyan nagyszerű művek álltak, mint a Férfiszenvedély, az Alkony sugárút, a Sabrina vagy A vád tanúja.

A rendező közismerten remekül tudta kiválasztani színészeit, nagyszerű párost talált ki Tony Curtis-szel és Jack Lemmonnal. Curtis nagyokos, link, de valójában balek figurájával szemben telitalálat volt az aggodalmaskodó Lemmon (ő később ezt az alakot többször is eljátszotta Walter Matthau oldalán, szintén Wilder rendezésében).

A filmben 1929 februárjában két munkanélküli muzsikus, Joe (Tony Curtis) és Jerry (Jack Lemmon) a chicagói maffia elől végső lépésre szánja el magát: női ruhába bújva, Josephine és Daphne néven jelentkeznek egy női zenekarba. Legnagyobb megdöbbenésükre felveszik őket. Kalandjaik akkor kezdődnek csak igazán, amikor Floridába indulnak és egy hálókocsiban kell tölteniük az éjszakát az együttes igazi lánytagjaival, köztük a Marylin Monroe által alakított Sugar Kane-nel, akibe mindkét nőimitátor beleszeret. Üldözi őket a maffia, ráadásul Daphnét feleségül akarja venni egy milliomos, akit az sem tántorít vissza, hogy választottja valójában férfi.

„Senki sem tökéletes” – vágja rá a film záró poénjaként a megfellebbezhetetlen tromfot a milliomost alakító Joe E. Brown, amikor Jack Lemmon kétségbeesetten próbálja tisztázni magát.

Szenzációs, ahogyan a két főszereplő a női zenekar tagjaként egyre inkább azonosul női mivoltával, (főleg a Jerry/Daphnét játszó Lemmon), amelyre Curtis, azaz Joe/Josephine még rátesz egy lapáttal: önmaga és a „női szaxofonos” szerepe mellett még eljátssza a magát gátlásosnak és faragatlannak tettető playboyt is, hogy meghódítsa Sugar Kane-t. Marilyn Monroe a dögös, de ábrándos és kissé butácska szőke bombázó alakjában élete egyik legjobb formáját hozta annak ellenére, hogy a filmes legendák szerint mindenkit kiborított pontatlanságával, szeszélyeivel, de egy kicsit önironikusra vehette benne saját imázsát, amely végül végzetét okozta.

Billy Wilder eredetileg Mitzi Gaynorra gondolt Sugar Kane (a magyar változatban Virág) szerepére, de amikor megtudta, hogy Marilynt érdekli a szerep, nem habozott tovább, bár tisztában volt a rá váró pokollal. (Azt a jelenetet, amikor Monroe megkérdezi: „Hol a Bourbonöm?”, ötvenszer kellett felvenni).

A film eredeti címe Ne ma este, Josephine (Not Tonight Josephine) lett volna. A Van, aki forrón szereti (Some Like It Hot) cím egy dzsesszkorszakra és a 20-as évek forró, szeszcsempész világára utal. Billy Wilder az 1930-as években készült gengszterfilmek hangulatát is átmentette úgy, hogy a „nagy leszámolásokat” (például a tortából kiugró gengszterek által végrehajtott vérfürdőt), a főhősök meneküléseit nem szabad egy pillanatra sem komolyan venni, a néző mégis őszintén szurkol a két ügyefogyott zenésznek, akik rosszkor voltak rossz helyen.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Filmek Vígjáték Külföldi Hollywoodi filmipar Filmsztárok

Ajánlott bejegyzések:

  • A monotonitás ezer arca A monotonitás ezer arca
  • Elmarad az Eurovízió, de közben mégsem Elmarad az Eurovízió, de közben mégsem
  • A halál utáni élet alkalmazáson belüli vásárlásokat tartalmaz A halál utáni élet alkalmazáson belüli vásárlásokat tartalmaz
  • Jön a tériszonyos tűzoltó Jön a tériszonyos tűzoltó
  • Újra van Lelke a Pixarnak Újra van Lelke a Pixarnak

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr837846880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. Megjöttek a meztelen hősnők
  4. A 10 legütősebb drogos film
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  7. Meztelenség és anatómia
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard