Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Az ember, aki halált és életet is fotózott

Az ember, aki halált és életet is fotózott

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2009. 04. 05.
Amit a böjtről tudni érdemes
2023-03-31 12:09:28

Szinte minden kultúrkörben megtalálhatóak ennek az ősi szokásnak az elemei, de hogy valójában miért

Egy kiállítás titkai
2023-03-29 18:44:52

Amikor Simon Zsolt József porcelántervezőként elnyerte az MMA ösztöndíját, még nem sejtette, hogy pár év

Folytatódik a családi művészeti kavalkád a Duna-parton
2023-03-28 14:02:51

A Pesti Vigadóban megrendezett Essentia Artis programsorozat utolsó hetén ingyenes programokkal, koncertekkel

Az leszel, amit megeszel
2023-03-27 20:52:26

Wossala Rozina elkeserítőnek, sőt veszélyesnek látja a feldolgozott élelmiszeripari termékek fogyasztását

további bejegyzések a szerzőtől »

22 éves korában készítette a nemrég 52 éves korában rákban elhunyt Gianni Giansanti azt a felvételt, amellyel egyszer s mindenkorra beírta magát a fotótörténelembe. A kép olyan híressé tette, hogy alig öt hónappal később már II. János Pál pápa személyes fotósa lett és 27 évig követhette mindenfelé a világon.

A nevezetes fotón egy holttest látható egy Renault 4L kocsi nyitott

csomagtartójában. Olyan, mintha békésen aludna a hátán, de 11 golyó érte a szíve táján. Aldo Moro ötször töltötte be Olaszország miniszterelnökének tisztségét, és a Kereszténydemokrata Párt elnöke volt, amikor 54 nappal korábban elrabolták a Vörös Brigádok terroristái. 1978. május 9-én találták meg holttestét a Róma belvárosában, egy kis belvárosi utcában parkoló autóban, alig néhány órával azután, hogy fogvatartói kivégezték.

Gianni Giansanti azon a tavaszon, az Itáliát rettegésbe döntő Vörös Brigádok legvéresebb akciója idején képvadászként működött, egyike volt azoknak a paparazzóknak, akik a hírességeket igyekeztek megörökíteni az utcán vagy másutt. Képeit egy kis ügynökségen keresztül forgalmazta. Hogy ott lehessen az érdekes eseményeken, kis rádióvevőt barkácsolt össze, amelyen figyelte a rendőrség hullámhosszán zajló beszélgetéseket.

Mint arról a Le Monde című fancia lap is beszámolt Giansantinak szentelt megemlékezésében, 1978. május 9-én déltájban a fotós felfigyelt arra, hogy az akkori legnagyobb olasz politikai erőt jelentő Kereszténydemokrata Párt székháza elől rendőrautók konvoja indul el nagy sebességgel. Követte őket, de a Caetani utcát, ahová berobogtak, lezárták. Amikor érdeklődött, mi történt, azt a választ kapta, hogy egy hajléktalan holttestére bukkantak. Ez nem tűnt elegendő magyarázatnak a felhajtásra. Giansanti berohant egy épületbe, az első emeleten bekopogott egy lakásba, amelynek balkonjáról rá lehetett látni a rendőrök által körülvett Renault 4L-re. Teleobjektívjét rászögezte az autóra és egyik felvételt készítette a másik után a csomagtartóban fekvő, borostás arcú férfialakról. Aztán a lakásban mögötte szóló tévéből meghallotta, hogy Aldo Moro holttestét találták meg a Caetani utcában.

Egy rendőr közben lentről észrevette és utasította, hogy menjen le és adja át a filmet. A fotós alsóruházatába rejtette a színes felvételeket, a gépben hagyta a fekete-fehér tekercset. Végül sikerült megmentenie az egész anyagot. Aldo Moro fia, Giovanni Moro később egy alkalommal így nyilatkozott: "Ez a fotó történelmi dokumentum, megmutatja, mi volt akkor országunk: egy gyenge, kompromisszumok és gyávaság áldozatává vált állam. Ez a fotó felér egy vádirattal."

A következő 27 évben Gianni Giansanti sok ezer felvételt készített II. János Pálról. Többek között megörökítette azt a jelenetet is, amikor a pápa a Rebibbia börtönben 1983-ban megbocsátott Ali Agcának, aki két évvel korábban a Szent Péter téren merényletet követett el ellene.
A Sygma fotóügynökség riportereként Gianni Giansanti bejárta a világot, fényképezett sportolókat, autóversenyzőket, Lengyelországban fotózott a szükségállapot idején 1981-ben, Szomáliában az 1993-as éhínség áldozatait örökítette meg. Utolsó sorozatán egyszerű olaszok színes képei láthatók.
Harminc évnyi minőségi munka és két fotónyi örökkévalóság: elment a fotóriporter.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Képző Fényképészet, fotó

Ajánlott bejegyzések:

  • Egy kiállítás titkai Egy kiállítás titkai
  • Folytatódik a családi művészeti kavalkád a Duna-parton Folytatódik a családi művészeti kavalkád a Duna-parton
  • Magnyitja kapuit az Emberkert Magnyitja kapuit az Emberkert
  • Sosem látott hangszercsoda a Pesti Vigadóban Sosem látott hangszercsoda a Pesti Vigadóban
  • Tizenhárom téma a Duna-parton Tizenhárom téma a Duna-parton

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr537847798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. Meztelenség és anatómia
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard