A budapesti együttesek helyet keresnek, mivel a felújítás miatt a koncerthelyszínek közül legalább két és fél szezonra kiesik a Zeneakadémia nagyterme; a MÁV Szimfonikus Zenekar a Budapesti Operettszínházba, a Nagymező utcába hirdette meg hagyományos bérleti sorozatait.

Szerinte izgalmas párosítás lesz például a két érett kori Mozart A-dúr zongoraverseny Ránki Dezső előadásában Bruckner VII. szimfóniájával.
Halottak napjára nem a hagyományos műsor - Verdi vagy Mozart Requiemje - szólal meg előadásukban, hanem Fauré Requiemje, Poulenc Stabat Matere és Verdi Quatro Pezzi Sacri című kompozíciója. A programot két szünettel kívánja játszani Kollár Imre, hogy az alkotások zenei hangulata jól elkülönüljön.
"Prokofjev D-dúr hegedűversenyének előadására Robert Bokort hívtuk vissza Amerikából. Lendvai György igazgatóval szeretnénk néhány vendégművészt úgy magunkhoz kötni, hogy a közönség mindig összekapcsolja az előadó nevét a MÁV Szimfonikusokkal. Visszatér Carlos Miguel Prieto, aki Baráti Kristóf novemberi estjét vezényli, Irwin Hoffman karmestert pedig a zenekar kérésére kértük fel újra" - fejtette ki Kollár Imre.
A művészeti vezetőnek sikerült 2010 júniusára lekötnie a világhírű kolozsvári születésű hegedűművészt, Csaba Pétert, aki elég ritkán hagyja el jelenlegi munkahelyét, a lyoni Conservatoire Superior zenekari tanszékét.
Régen játszott a zenekar Wagner-műveket: a jövő márciusi estjükön A nürnbergi mesterdalnokokból, a Parsifalból, valamint A niebelung gyűrűje tetralógiából hangzanak el részletek, a szólista Németh Judit lesz. Dés László Villa Lobos Szaxofonversenyét mutatja be 2010 májusában.
Bár a MÁV Szimfonikusok időben találtak olyan koncerthelyszínt, amely csak egy villamosmegállónyira van a Zeneakadémiától, nincsenek könnyű helyzetben.
"Sok olyan bérlőnk van, aki 20-30-40 éve ugyanazon a széken ült. Mindent meg kell tennünk azért, hogy megnyugtassuk őket, ugyanolyan jó helyen fognak ülni a következő két-három évben. Igaz, a nézőterek különböző szerkezete miatt - a Zeneakadémián középütt is van járás - nem kaphatnak helyet éppen ugyanott" - mondta a művészeti vezető.
Kitért arra is, hogy kapcsolatuk a Budapesti Operettszínházzal nem csupán az évi 12 alkalommal történő színházbérlésre szorítkozik. Tervezik például, hogy közös bérletet indítanak, amelyben a musicaltől az operetten át az operáig több műfaj jelenne meg.