Egy nemrég közétett kutatás szerint napjainkban az amerikai szülők olyan nemzedéket nevelnek, amelyik már teljesen otthonos az okostelefonok, a laptopok, a számítógépek és a videojátékok használatában.

A kisgyerekek leginkább elektronikus oktató eszközre számíthatnak a szüleiktől, az idősebbek pedig mobiltelefonra vagy digitális kamerára. A nemek megoszlása is érdekes ezen a téren: a lányok gyakrabban kapnak - és használnak - mobiltelefont és laptopot a fiúkkal összehasonlítva, legalábbis ezt jelzi az utóbbi években megfigyelhető irányzat az NPD kutatásai szerint. Összességében azonban a gyerekek kevésbé szeretnek mobiltelefonon beszélgetni, inkább SMS üzeneteket és képeket küldenek barátaiknak: e funkciók kihasználása elképesztő méreteket öltött az utóbbi években az amerikai gyerekek körében.
Bár a televíziózás és a számítógépezés még mindig a két legnépszerűbb foglalatosság a számukra, ma már azonban nagy felbontású (HD: high definition) tévét néznek és a régi asztali PC-ket felváltották a laptopok.
Emellett sokkal többet hallgatnak digitális zenét (például iPodon) az utóbbi években, mint pár évvel ezelőtt: 2005-ben pusztán 6 százalékuk használt ilyen készüléket, a mostani felmérés alapján már több mint egyharmaduk. A hordozható kis masináknak köszönhetően is virágzik a hálózatokon - így mobil interneten - keresztül letölthető digitális tartalom. A zenéken kívül rendkívül keresettek a tévésorozatok és a videoklipek is.
Természetesen óriási népszerűségnek örvendenek a gyermekek körében a kifejezetten erre a célra kifejlesztett játékmasinák, a konzolok is: az Xbox 360, a PlayStation 3 és Nintendo Wii a legfelkapottabb márkák. Minden negyedik gyereknek van saját játékkonzolja, akinek pedig nincs, az átmegy a barátjához játszani.
Az NPD kimutatása szerint a szórakoztató elektronikai eszközök egyre szélesebb spektruma ellenére még mindig a videojáték a legnépszerűbb médium a fiatalabb amerikai gyermekek körében.