A kacagány öltöztet – ez kétségtelen, János vitéznek is jól állt a huszár lajbi, amint Tündérországban kereste Juliskáját, hát még a Tündérországgal szomszédos vidéken, Rock And Roll országban jön jól a jelmez, ahol senki nem jár rangrejtve. A Kasabian sem, akik immáron harmadik nagylemezükkel üzennek hadat mindenkinek.

Az idén tíz éves Kasabian új albuma egyenes folytatása a korábbi Empire című munkájuknak, talán erre utal az is, hogy maradt a jelmezkölcsönzős kacagány.
A fiúk szerencsére nem szalagavatós zenét játszanak, és nem is palotáshoz öltöztek be, hanem a britpopból kiinduló elektronikus blues-ban abált rockkal szórakoztatnak minket. A spanyolos intróval készült, de eredendően Beatles-hatású Thick As Thieves és a Ladies And Gentleman zseniális dalszerzői teljesítményekről árulkodik, Sergio Pizzorno két olyan klasszikust alkotott, melyek a legjobb brit dalszerzői hagyomány örökösei.
A lemez koszos soundja felesel az első album hangvételére, ugyanakkor talán ezen a gyűjteményen a legtöbb a hippis, keleties hangszerelésű dal. Bámulatos, ahogy a blődli-szerű szintetizátor prüntyögés egyszer csak átmegy egy briliáns progresszív-rockos megoldásba, majd jön egy klasszikus beat-es popdal, szimfonikus majd vokálgazdag betétekkel, és ez az egész feloldódik a nyolcvanas évek végi baggy-hagyományában.

Vannak, akik szerint az énekes, Tom Meighan hangja hasonlít Noel Galagherére, de ez egyfelől nem igaz, másfelől jobb fazon és szimpatikusabb arc is, mint az agyhalott Noel. Az album nem ül le, az utolsó előtti, Fire című szám a lemez egyik potenciális slágere. Az album címe egy XIX. századi hírhedt elmegyógyintézetre utal. Nos, a Kasabian-féle elekrosokkal garantált lesz a gyógyulás.
West Ryder Pauper Lunatic Asylum
Sony/BMG
12 szám 52 perc