Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Válság idején nem kapósak a játékok

Válság idején nem kapósak a játékok

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2009. 08. 02.
„A zene mindenkié” – Rost Andrea zenei zarándoklata
2025-07-08 12:02:05

Mi történik, amikor egy világhírű operaénekesnő a koncerttermek helyett ott énekel, ahol a zene valóban

Baby Queen - Solére himnusza az újrakezdéshez
2025-07-07 16:00:00

Solére friss szerzemény egyszerre kacér és mélyen személyes, és olyan erőt sugároz, ami a legnehezebb

Tűvel írt történetek – Elismerések a legszebb magyar hímzéseknek
2025-07-07 10:54:24

Rekordszámú alkotással zajlott le a 2025-ös Kisjankó Bori Országos Hímzőpályázat. A legszebb kézimunkák

Magyar dallamok Japánban - A Cimbaliband sikere Oszakában
2025-07-03 18:13:45

A magyar népzene különleges hangzása, a cimbalom egyedisége és a Cimbaliband szenvedélye ragadta magával a

további bejegyzések a szerzőtől »

Részben a gazdasági válság, részben az igazán ütős játékcímek hiánya miatt nem túl rózsás a számítógépes és videojátékok piacának helyzete. Manapság nem csak az alkalmi játékosok sajnálják a pénzt videojátékokra, hanem már a fanatikus rajongók is meggondolják, mire költik a pénzüket.

Furcsa paradoxon, hogy miközben többen játszanak számítógépes és videojátékokkal, mint valaha, ugyanakkor ez nemhogy nem mutatkozik meg az új címek eladásaiban, hanem még erősen gyengélkedik is a piac - írja a Yahoo. Pedig az év elején még úgy tűnt: a játékipar egyike azon ritka iparágaknak, amely hatékonyan ellent tud állni a recesszió viharának. Az évek során a videojáték teljesen mainstream (közkeletű) szórakozási ággá vált és jelentősen kibővítette vevőkörét is. Sok elemző számításai alapján a játékpiac már nagyobb, mint a zeneipar.

Ugyanakkor az utóbbi hónapokban mégiscsak jelentős visszaesésekről számoltak be. Júniusban az amerikai játékszoftver eladások 30 százalékkal gyengébbek voltak, mint a múlt év hasonló időszakában, továbbá a Sony és a Nintendo is bejelentették, hogy konzoljaik és játékcímeik eladásai jelentősen csökkentek, de a Microsoft is veszteségekről számolt be az elmúlt negyedévben.

Az Egyesült Államokban sokan nem hajlandóak 60 dollárt (11 400 forint) kifizetni egy új játékért. Hiába is próbálta a Microsoft, a Sony és a Nintendo egyaránt a köztudatba sulykolni, hogy a játék olcsó szórakozás a válság közepette is, hiszen sokkal tovább tart, mint egy 25 dolláros DVD-film megtekintése, a vásárlókat ezzel nem sikerült meggyőzni.

Szó sincs arról, hogy az emberek érdeklődése csökkent volna a játékok iránt, mindössze jobban megtalálják a "kiskapukat", hogy olcsóbban jussanak hozzá szórakozásukhoz. Rendkívül jelentős például a használt játékok kereskedelme, amelynek köszönhetően a töredékéért juthat hozzá bárki akár egy féléves nagyobb címhez is például az ebay-en keresztül. Emellett igen nagy manapság az interneten játszható, teljesen ingyenes játékok (például közösségi online szerepjátékok) konkurenciája is, ezekkel pedig nehéz felvennie a versenyt egy közepes minőségű, vagy nem annyira populáris "fizetős" programnak.

Jellemző az is, hogy idén kevesebb az igazán figyelemfelkeltő, ütős cím. Míg tavaly a Grand Theft Auto IV 500 millió dolláros bevétellel büszkélkedhetett, pusztán az első héten, az idei játékok még csak meg sem közelítik azt sem minőségben, sem népszerűségben. A játékosok közül sokan úgy gondolják, hogy idén még nem került a boltokba semmilyen olyan új program, amelyet egyáltalán érdemes lett volna megvásárolni.

Jellegzetes jelenség az is, hogy a korábban piacvezető Nintendo Wii játékkonzolban sokan csalódtak világszerte. A Nintendo által kidolgozott rendkívül eredeti és élvezetes irányítási rendszer miatt tömegek vettek Wii-t, azonban később az újdonság ereje már nem hatott annyira, az új játékok minősége pedig csökkent a régiekhez képest és popularitásuk is jelentősen visszaesett.

Ilyen körülmények között arra lehetne számítani, hogy a három nagy konzolgyáros (Microsoft, Sony, Nintendo) legalább csökkenti a masinák árát, hogy tartani tudja az eladási rátát, azonban erről szó sincs. A Sony például még mindig 400 dollárért kínálja a PlayStation 3-at és a Nintedo sem engedett 2006 óta a 250 dollárból, illetve a Microsoft sem jelentett be árcsökkentést. Még meglepőbb Chris Deering, a Sony Europe egykori főnökének azon kijelentése, hogy szerinte a nagyobb kaliberű játékokat 115 dollárért kellene árulni, hogy a fejlesztési költség megtérüljön, ez pedig majdnem a duplája az eddigi tarifának.

Apropó

Miközben a Microsoft, a Sony és a Nintendo szívhatja a fogát a visszaesett érdeklődés miatt, az Apple azért elég jól boldogul az ínséges időkben is. Ráéreztek arra, hogy az emberek sokkal inkább költenek az iPhone-jukon alkalmazható, pár dollárért megvásárolható játékokra, mint a drága játékcsodákra, amihez jó, ha van egy méregdrága nagyképernyős tévéd, ki kell fizetned a konzolt, aztán még perkálhatsz, hogy szerezz hozzá játékokat. Míg a fanatikus videojátékosok kivárnak, hogy hátha jön a piacra olyan fejlesztés, amire már ők is költenek, addig az átlagos felhasználók örömmel pötyögnek naphosszat az iPhone-jukon, mint annak idején a kvarcjátékon, amin végkimerülésig lehetett tetrisezni.

Morfond Irma

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Média Gyermek Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció
  • Jubileumi gyermeknap a Gyimesekben Jubileumi gyermeknap a Gyimesekben
  • Varázslatos kaland színezi a nyaralást Varázslatos kaland színezi a nyaralást
  • Múzeumutca Tavaszköszöntő Múzeumutca Tavaszköszöntő
  • Dickens meséli el Jézus Krisztus életét egy új animációs filmben Dickens meséli el Jézus Krisztus életét egy új animációs filmben

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr77857186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard