Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Fizetni kell majd a netes újságokért?

Fizetni kell majd a netes újságokért?

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2009. 08. 07.
Túlvilági olimpikonok a Depeche Mode univerzumában – grandiózus show az MVM Dome-ban
2025-10-16 10:34:26

Két olimpiai bajnok, Szász Emese és Fodor Rajmund is kilép a valóság kereteiből, hogy misztikus lényként

Tradíció és elegancia találkozása – Átadták a Kis fekete pályázat díjait
2025-10-14 09:25:02

Tíz alkotó vehetett át elismerést a Hagyományok Háza Kis fekete pályázatán, ahol a népművészet és a

Tiszta őrület – Woody Allen legújabb darabjának világpremierje Budapesten
2025-10-13 18:00:00

November 7-én a Centrál Színházban mutatják be Woody Allen legújabb vígjátékát, a Tiszta őrületet

Szembe mersz nézni azzal, akivé válhattál volna?
2025-10-13 17:08:25

Vigh Bálint új független filmje, a KONEKT az önismeret és a traumafeldolgozás kérdéseit vizsgálja egy

további bejegyzések a szerzőtől »

Leáldozhat az ingyenesség kultúrájának az interneten, írták pénteken német lapok annak kapcsán, hogy egyre több kiadóvállalatnál tervezik az online szolgáltatások fizetőssé alakítását.

A világ legrégibb vasárnapi lapja, a brit Observer lehet a sajtó válságának első igazán nagynevű áldozata. A lapnál a napokban közölték, hogy a vészesen csökkenő példányszám és bevételek miatt hamarosan be kell zárni a szerkesztőséget. Az Observer lehet az első, "és ha a kiadókon múlik, az utolsó áldozat" - írta a Die Welt. "Stratégiaváltás van kibontakozóban, ami meghatározó lehet az újságírás jövője szempontjából".

A nyomtatott újságok eladott példányszáma folyamatos csökken. Az Egyesült Államokban és Németországban a kilencvenes évek vége óta átlagosan 20 százalékos visszaesést regisztráltak. Az olvasók tömegesen tértek át az aktuálisabb, és a képgalériák, videók révén dúsabb, gazdagabb online tartalom fogyasztására. A hozzáférés ingyenességére és a reklámbevételekre alapozó üzleti modell azonban tíz év alatt nem vált be - írta a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Az ingyenes online nem ellensúlyozta, hanem tovább fokozta a papíralapú újságok miatti bevételkiesést. A német lapkiadó-vállalatok szövetsége (BDZV) nem is közli, hogy a tagok a reklámbevétel mekkora hányadát termelik az online tartalmakból. Nyílt titok, hogy csupán 2 százalék körüli ez az arány - írta a FAZ. Az Egyesült Államokban a nyomtatott lapokban közzétett reklámokból származó bevétel tavaly éves szinten 17,7 százalékkal 34,74 milliárd dollárra csökkent, míg az internetes változatokban közölt reklámokból szedett bevétel a 2007-es 3,17 milliárd dollárról 3,11 milliárdra esett vissza tavaly.

Elsőként az amerikai News Corp lépett. "A minőségi újságírás nem olcsó" - nyilatkozott szerdán Rupert Murdoch cégvezető. "Azt tervezzük, hogy pénzt kérünk az interneten elérhető valamennyi híroldalunk olvasóitól." A cég még az idei üzleti évben bevezeti az újítást, így például a brit The Times, a Sun és a News of The World is hamarosan fizetőssé válhat.

Csütörtökön a német Axel Springer vezetősége tett hasonló bejelentést. Az egyebek között a német bulvárlapok piacát vezető Bild, és a Die Welt kiadójának vezetője, Mathias Döpfner szerint "az ingyenesség kultúráját lépésről lépésre vissza kell szorítani." A stratégiai irányváltás igen hirtelen következett be; alig néhány hónapja a Bild főszerkesztője, Kai Diekmann még arról beszélt, hogy az online tartalom ingyenessége az "internet születési hibája, amelyet nem szükséges korrigálni".

A fizetős szolgáltatással jó tapasztalatai vannak több lapnak. A londoni The Financial Times weboldalának használatáért például már 117 ezren fizetnek heti 950 forintnak megfelelő előfizetői díjat. Lionel Barber főszerkesztő prognózisa szerint "a következő tíz évben csaknem valamennyi hírszolgáltató átáll majd a fizetős rendszerre". Murdoch Wall Street Journal című lapjának online kiadásáért heti 1,99 dollárt (377 forint) kérnek az előfizetőktől. A lap 100 millió dollár bevételre tett így szert az elmúlt üzleti évben, míg a tulajdonos New Corp. konszern csak az utóbbi negyedévben 203 millió dollár veszteséget szenvedett el.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Média Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • Tiszta őrület – Woody Allen legújabb darabjának világpremierje Budapesten Tiszta őrület – Woody Allen legújabb darabjának világpremierje Budapesten
  • Erdő van idebenn: Tóth Marcsi az új Margó-díjas Erdő van idebenn: Tóth Marcsi az új Margó-díjas
  • Mucsi Zoltán visszatér – Egy életem stand up est Mucsi Zoltán visszatér – Egy életem stand up est
  • Természetfeletti erők és elfeledett titkok: itt a Shelby Oaks – A gonosz nyomában magyar előzetese Természetfeletti erők és elfeledett titkok: itt a Shelby Oaks – A gonosz nyomában magyar előzetese
  • Évadnyitó koncert a zene világnapján Évadnyitó koncert a zene világnapján

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr997857488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard