Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Fizetni kell majd a netes újságokért?

Fizetni kell majd a netes újságokért?

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2009. 08. 07.
Meteoritok a Duna-parton
2022-05-18 11:33:32

Napra pontosan a művész 80. születésnapján nyílt meg a Pesti Vigadó földszinti kiállítóterében Geszler

Megnyílnak a titokzatos kapuk
2022-05-16 21:04:15

Június 10-én, 18:00-tól a népi fúvós hangszerek virtuóz mestere, Szokolay Dongó Balázs adja elő  Fohász c.

Különös szeánszok egy budai villában
2022-05-15 16:39:05

Rejtélyes alakok, túlbuzgó túlvilág, szellemek és a főváros hangulata a Boszorkányház című új magyar

Hatalmas piknik lesz Visegrádon
2022-05-13 20:53:29

A Mogyoró-hegyre várja a családokat a Héttorony Fesztivál: Paár Julcsi zenés mesedélelőttje a Rézeleje

további bejegyzések a szerzőtől »

Leáldozhat az ingyenesség kultúrájának az interneten, írták pénteken német lapok annak kapcsán, hogy egyre több kiadóvállalatnál tervezik az online szolgáltatások fizetőssé alakítását.

A világ legrégibb vasárnapi lapja, a brit Observer lehet a sajtó válságának első igazán nagynevű áldozata. A lapnál a napokban közölték, hogy a vészesen csökkenő példányszám és bevételek miatt hamarosan be kell zárni a szerkesztőséget. Az Observer lehet az első, "és ha a kiadókon múlik, az utolsó áldozat" - írta a Die Welt. "Stratégiaváltás van kibontakozóban, ami meghatározó lehet az újságírás jövője szempontjából".

A nyomtatott újságok eladott példányszáma folyamatos csökken. Az Egyesült Államokban és Németországban a kilencvenes évek vége óta átlagosan 20 százalékos visszaesést regisztráltak. Az olvasók tömegesen tértek át az aktuálisabb, és a képgalériák, videók révén dúsabb, gazdagabb online tartalom fogyasztására. A hozzáférés ingyenességére és a reklámbevételekre alapozó üzleti modell azonban tíz év alatt nem vált be - írta a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Az ingyenes online nem ellensúlyozta, hanem tovább fokozta a papíralapú újságok miatti bevételkiesést. A német lapkiadó-vállalatok szövetsége (BDZV) nem is közli, hogy a tagok a reklámbevétel mekkora hányadát termelik az online tartalmakból. Nyílt titok, hogy csupán 2 százalék körüli ez az arány - írta a FAZ. Az Egyesült Államokban a nyomtatott lapokban közzétett reklámokból származó bevétel tavaly éves szinten 17,7 százalékkal 34,74 milliárd dollárra csökkent, míg az internetes változatokban közölt reklámokból szedett bevétel a 2007-es 3,17 milliárd dollárról 3,11 milliárdra esett vissza tavaly.

Elsőként az amerikai News Corp lépett. "A minőségi újságírás nem olcsó" - nyilatkozott szerdán Rupert Murdoch cégvezető. "Azt tervezzük, hogy pénzt kérünk az interneten elérhető valamennyi híroldalunk olvasóitól." A cég még az idei üzleti évben bevezeti az újítást, így például a brit The Times, a Sun és a News of The World is hamarosan fizetőssé válhat.

Csütörtökön a német Axel Springer vezetősége tett hasonló bejelentést. Az egyebek között a német bulvárlapok piacát vezető Bild, és a Die Welt kiadójának vezetője, Mathias Döpfner szerint "az ingyenesség kultúráját lépésről lépésre vissza kell szorítani." A stratégiai irányváltás igen hirtelen következett be; alig néhány hónapja a Bild főszerkesztője, Kai Diekmann még arról beszélt, hogy az online tartalom ingyenessége az "internet születési hibája, amelyet nem szükséges korrigálni".

A fizetős szolgáltatással jó tapasztalatai vannak több lapnak. A londoni The Financial Times weboldalának használatáért például már 117 ezren fizetnek heti 950 forintnak megfelelő előfizetői díjat. Lionel Barber főszerkesztő prognózisa szerint "a következő tíz évben csaknem valamennyi hírszolgáltató átáll majd a fizetős rendszerre". Murdoch Wall Street Journal című lapjának online kiadásáért heti 1,99 dollárt (377 forint) kérnek az előfizetőktől. A lap 100 millió dollár bevételre tett így szert az elmúlt üzleti évben, míg a tulajdonos New Corp. konszern csak az utóbbi negyedévben 203 millió dollár veszteséget szenvedett el.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Lavór Média

Ajánlott bejegyzések:

  • Schell Judit menti meg tévétársaságot Schell Judit menti meg tévétársaságot
  • Összefogtak a hazai kommunikációs ipar nagyjai Összefogtak a hazai kommunikációs ipar nagyjai
  • Ünnepel a magyar rádiózás Ünnepel a magyar rádiózás
  • Debütál a SzinházTV Debütál a SzinházTV
  • Az a csodálatos köménymagleves... Az a csodálatos köménymagleves...

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr377857488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  7. Meztelenség és anatómia
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

versverseny-banner-2021.png

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard