A filmes szakma ugyanolyan, mint a többi: úgy lehet jó az ember benne, ha igazi mestereket talál, azután nem fogadja meg a tanácsaikat.

A rendezőnek, aki azóta is jó barátja, és írásainak szigorú kritikusa maradt. "Ő mondta azt, hogy minden figurát írjak úgy, hogy keresek hozzá egy közeli ismerősömet, vagy rokonomat, akire hasonlít: és a szereplő apró részleteit róla mintázzam" – emlékezik Darabont első tanácsára a forgatókönyvíró.
Az árva főszereplőjének karakteréhez hasonló embert - tegyük hozzá szerencsére - nem talált a személyes környezetében, ezért inkább egy másik mozis karaktert választott mintául.
"Amikor Az árvá-t írni kezdtem, sokáig gondolkoztam, milyen élő példát keressek a film gyerek-főszereplőjéhez, Estherhez, és végül Hannibal Lectert választottam. Igaz, hogy a mi főszereplőnk egy bájos kislány, de Hannibal Lecter nekem legalább annyira élő figura, mintha közeli rokonom lenne. A bárányok hallgatnak-ot vagy tizenötször láttam. És aki a filmet megnézi, tényleg felfedezheti a kislányban a nagy elődöt…"