Wes Anderson – a Tenenbaum, a háziátok és az Édes vízi élet rendezője – vonzódik a furcsaságokhoz.

Ezeket a képeket kell sorba állítani, hogy a néző szeme előtt megszülessen a mozgás. Az alkotók 125 ezer külön képet készítettek: a film minden másodpercéhez 24 darabot. Így naponta 30 másodpercnyi filmet tudtak felvenni.
Ezek után nem csoda, hogy arra a kérdésre, mi a legnehezebb a stop motion filmezésben, a rendező azt felelte: hogy ne őrüljünk bele. Pedig, volt, aki jól szórakozott forgatás közben. George Clooney, aki a főszereplőnek kölcsönzi a hangját. A filmesek nem stúdióban rögzítették a szöveget, hanem a filmbelinek megfelelő helyszíneken „eljátszatták” a színészekkel, amit később a bábuk csinálnak.
– Olyan volt ez nekem, mint egy kényelmes Ocean’s forgatás – nyilatkozat utóbb George Clooney – ahhoz hasonló dolgokat kellett csinálnom, amit ott, csak közben a saját ruhámban maradhattam, és pár nap alatt túl is voltunk az egészen…