Foot Of The Mountain címmel új lemezzel jelentkezett az A-Ha, melynek borítóján leginkább egy hányásra emlékeztető vizuális folt látható. A végeredmény sokkal kedvezőbb összképet mutat. A lemez ugyanis jó.

A lemez a fickós nyolcvanas éveket idézi, amikor a norvég zenekar még a szintipopban látta az üdvözülés egyetlen lehetőségét, de aztán egyre több atmoszférikus, hőkezelt pszichedeliával megbolondított dallal álltak elő. Nem alakult ki olyan táboruk, mint a Depeche Mode-nak, igaz, hogy nem is voltak olyan „programosak”, a DM szupersztár zenekarrá vált, míg az A-Ha intimebb, meghittebb számokkal állt a közvélemény elé, olyanokkal, melyeken átsütött az északi fény.
Az A-Ha tehát sosem volt egyenlő a „védjegyértékű” Take On Me-vel, de pechjükre a dalhoz minden idők egyik legjobb vizuális kisülése készült, a Steve Barron rendezte klip repertoárdarabja az összes zenei csatornának. Egy-egy kockája olyan emblematikus lett, mint a hatvanas évek ikonjai a Warhol-féle Monroe szitanyomatok.

Az új lemezen van számos, a nyolcvanas évek közepét idéző, hivogató táncritmusokkal teli dal (The Bandstand, Riding The Crest), míg a melankolikus nagy időket a What There Is és a Foot Of The Mountain idézik meg. A lemezbe viszont nem vittek be elég kreatív apportot, profi munka, de ez a trió ennél többre képes.
Az album dalai távol vannak a zenekar olyan kis csodáitól, melyeket többek között a Hunting High And Low-val vagy a Living Daylights-al jellemezhetnénk. Harket rockabilly trubadúros líráit szintipops zenei környezetre úsztatni – ez volt az A-ha, a norvég jóléti szintipop királyainak nagy találmánya. Nos, ez most is működik, Harket hangja megolvasztja a gleccsereket is, viszont a szívünket nem minden dal lágyítja meg.
Foot Of The Mountain
Universal
41 perc 10 szám