A tudás, a tanulás, a felelős gondolkodás, a közösségi szemlélet, az együttműködés és a mind tudatosabb életvezetés felé kívánja irányítani a hallgatók figyelmét az FM1, amely a két országos rádiós frekvencia közül a Slágerét pályázta meg.
A konzorcium "XXI. századi, nyitott és kooperatív szellemiség átadását" ígéri. "A radiocafé 98.6 üzemeltetése során szerzett tapasztalataink azt mutatják, hogy életképes az értékközpontú rádiós tartalmi modell" - írják, emlékeztetve arra, hogy a cégcsoport egyebek mellett a Pesti Est és Est Lapok, Sziget rendezvények, a FidelioEst, a TimeOut Budapest, az est.hu, a freeblog.hu, a Songo.hu zeneáruház, az Est Indoor tulajdonosaként van jelen a magyar médiapiacon.Céljukként említik, hogy a magyar és az országban élő kisebbségek, az európai szerzők és előadók műveinek bemutatásával, népszerűsítésével, a kulturális sokszínűség révén támogassák a nemzeti kultúra fejlődését.
"A radiocafé 98.6 közel hétéves működése során bebizonyította, hogy igenis lehetséges egy időben megvalósítani a kulturális, közcélú és nem utolsósorban igényes műsorszolgáltatást és az üzletileg is rentábilis működést" - fogalmaznak.
Rádiós működésükre alapozva azt közlik: a hazai médiafogyasztók egy jelentős és fontos hányada nyitott az újszerű megközelítésekre, formátumokra, a szokásostól jelentősen eltérő megjelenési formákra.
Szerintük a magyarországi kereskedelmi rádiók zöme több mint egy évtizedes modell szerint működik, ezek a tartalmi és formai struktúrák mára elavultak, helyüket fokozatosan egy tartalmasabb, izgalmasabb és "emberközelibb" formátum veszi át, hiszen egy országos rádió nem pusztán üzleti lehetőség, hanem igen komoly társadalmi hatást, befolyásoló erőt is jelent.
"Határozottan szakítani kívánunk azzal a kereskedelmi médiában előforduló gyakorlattal, amely kizárólag az üzleti sikerre koncentrálva, súlytalan és értéktelen, adott esetben kifejezetten romboló tartalmi kínálattal operál" - hangsúlyozzák.
Közlésük szerint programtervükben 30 százalék feletti aránnyal szerepelnek "a hallgatói érdeklődést is messze kielégítő, színvonalas közszolgálati műsorszámok", és azt is vállalják, hogy ha elnyerik a jogosultságot, az első adásnaptól 35 százalékos magyar zenei aránnyal működnek.
Hétfőn nyújthatták be ajánlatukat a két országos kereskedelmi rádiós frekvencia hét éven át tartó működtetésére pályázó társaságok; a jelenleg a Sláger és a Danubius által használt frekvenciatartományért is négy-négy jelentkező indult. Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) várhatóan november elején hirdeti ki, mely cégek nyerték el a két jogosultságot.