A következő két hónap New York egy adott társadalmi közegében többé-kevésbé arról szól, hogy az emberek megállnak egy fal előtt, és elgondolkodnak, hogy Magyarországon születtek csettintésre érdemes dolgok is.

A manhattani kulturális centrumba látogató érdeklődők Bortnyik Sándor, Wassily Kandinsky, El Lissitzky, továbbá Moholy-Nagy László, Molnár Farkas, Pap Gyula és Henrik Stefan nyomatait, rajzait, könyvillusztrációit és fotóit láthatják.
A Walter Gropius által alapított, 1919 és 1933 között Németországban működött Bauhaus művészeti iskola változatos módszereit villantja fel a tárlat egyebek között Moholy-Nagy László ritka fotóin és absztrakt kompozícióin, El Lissitzky tipográfiai munkáin és Molnár Farkas konstruktivista színházi tanulmányain keresztül. A kiállítás megvilágítja a weimari és dessaui Bauhaus iskola és az 1920-as évek magyarországi avantgarde mozgalma közötti kapcsolatokat.
Az Extremely Hungary magyar kulturális évad kiállításához kapcsolódva november 20-án Magyarország és a Bauhaus 1919-1933 címmel szimpóziumot rendeznek a híres Modern Művészetek Múzeumában (MoMA). Az egész napos rendezvény témája a magyarországi avantgarde a fényképészet, grafika, textilművészet, bútortervezés, film, zene és előadó-művészet területén. A szakértők - akik között előadást tart Juliet Kinchin, a MoMA kurátora és Barry Bergdoll, a Philip Johnson galéria építészeti kurátora - elsősorban három jelentős magyar művész, Breuer Marcel, Moholy-Nagy László és Weininger Andor munkásságát elemzik.
Forrás: MTI