Változatos képet mutat a legnépszerűbb videomegosztó portál idei toplistája: a legnézettebb videók között szerepel Susan Boyle felfedezése, a fogorvosi kezelés után eszmélő kisfiú és az esküvői szertartásán táncra perdülő pár.
A YouTube szerdán közzétett összeállítása szerint az idei év igazi sztárja a skót háziasszony, Susan Boyle volt, aki egy brit tehetségkutató műsorban tűnt fel az I Dreamed a Dream című számmal. A 48 éves őstehetség előadását több mint 120 millióan töltötték le világszerte. A második helyet 37 millió online nézővel a David a fogorvos után című videó vitte el, amelyen egy hétéves kisfiú tér magához egy fogorvosi beavatkozás után.A harmadik helyezést egy esküvői tánc kapta. Ezen Jill Peterson és Kevin Heinz nyoszolyólányaikkal és vőfélyeikkel a násznépet jókedvre derítve táncoltak be Chris Brown Forever című számára a templomba. Több mint 33 millióan kattintottak rá a családi videóra. Mellesleg a Brown-számot forgalmazó Sonynak is jól jött a váratlan reklám, alaposan fellendült a Forever iránti kereslet.
A reklámfilmek is szépen szerepeltek. Az Újhold című vámpíros játékfilm trailerét 31 millióan látták a YouTube-on. Az Evian három verzióban kiadott görkorcsolyázó kisbabás hirdetésére is 27 millióan voltak kíváncsiak.
A videomegosztó külön listát szentelt az év legnépszerűbb, stúdióban készült zenei klipjeinek. A csúcstartó a rapper Pitbull, akinek I Know You Want Me című számát 82 millió alkalommal nézték meg. Őt Miley Cyrus követi két dallal: a The Climb című számát 64 milliószor, a Party In the USA címűt pedig 54 milliószor töltötték le.
A statisztika szerint a június 25-én elhunyt Michael Jackson Beat It című videója volt a legkeresettebb klip a You Tube-on június és július hónapban: több mint 25 milliószor nézték meg.
Forrás: MTI