Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Rammstein, Scooter – egy színpadon

Rammstein, Scooter – egy színpadon

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2010. 01. 18.
Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

A Nagyvárosi bujdosó emléke – 71 éve született Kissferi
2025-06-29 16:21:51

Kiss Ferenc zeneszerzőként, énekmondóként és népzenegyűjtőként egész életében a hagyományt szolgálta

Jön a III. Sukorói Tűzugró Fesztivál
2025-06-27 09:00:33

Ismét lángra lobban Sukoró Szent Iván-éji tüze! A nyári napforduló alkalmából koncertek, táncház és

Magyar tehetségek is a reflektorfényben a Bartók Világversenyen
2025-06-24 12:28:09

31 fiatal zongorista, köztük hat magyar lép pódiumra idén szeptemberben a Zeneakadémián megrendezett versenyen.

további bejegyzések a szerzőtől »

Musik+X: vagyis zene+öltözék, zene+filozófia, zene+barátok, zene+bármi. Egy kiállítás, amely a német zenei pop-kultúrán keresztül visz közelebb nemcsak az ottani sztárokhoz és rajongóikhoz, de részben a német mentalitáshoz, nyelvhez és ezek által a német „lélekhez” is. A Goethe Intézet eredetileg Pécsre tervezett kiállítása a Millenárison látható. Mi több, hallható, egészen január végéig.

Az eddig négy országban nagy sikert arató projekt nem feltétlenül mennyiségét, anyagát, mindent elsöprő szenzációs voltát tekintve keltheti fel a megcélzott 14 és 18 év közöttiek figyelmét. A kezdeményezésben sokkal fontosabb az a nálunk még szokatlan elképzelés, hogy a négy zenei irányzat, a pop, indie, techno és hip-hop igen érzékletes módon be tudja mutatni egy ország kultúráját. Sőt, a kiállítás jó példa arra, hogy a külföldre kevésbé jól vagy több csatornán is eljutó pop-rock ikonok, egynyári vagy évtizedes karriert magukénak mondható sztár-együttesek nemcsak egy kor ízlését képviselik, de nagy mértékben formálják az országokról külhonban kialakított képet.

A kiállításon a bejáratánál óriás 'Afri' kólásüveg fogad minket. Hiszen Németországnak is megvan a maga Colája, mint ahogyan saját indie-, punk vagy elektro ízlése is. Mindemellett az Afri igazi retro-ital, ami több, mint száz esztendős üdítőként nemcsak a nosztalgiára jó példa, hanem a megújulás képességére is. A német The Flames 2002-ben készített Everytime című reklámzenéje például a toplisták élére került, újra felfuttatva a 60-as évek után elfeledett márkát.


Nézze meg a kiállításon készült képeket! Kattintásra galéria nyílik!

Az Afri, amiben a szlogen szerint „minden benne van”, jól kiválasztott szimbólummá válhat a kiállítás egészét tekintve, hiszen az mintegy a német újraegyesítés letéteményeseként és a Németországot jelenleg meghatározó kultúrpolitika gesztusaként a német populáris irányzatok gyökerét is valahol a ’wende’, vagyis a Fal leomlása köré helyezi. A bemutatott időszak a ’89 utáni együttesekre fókuszál, egészen napjaink német megasztárjaival zárva a sort.



A négy fém-pavilonban külön helyet kapó zenei irányzat történetét a 90-es évektől követhetjük nyomon, így a legnagyobb hatású német exportcikkét, a technóét is. Az összeállítás az első csak gépzenére építő csapat, a Kraftwerk, a tömegtechnós Scooter és a zöld szemöldökű Marusha világhírnevén kívül az első berlini Love Parade köré datálja a stílus kialakulását - utóbbi fesztiválon először mindössze 150 ember gyűlt össze a szervező DJ Motte körül. Ugyanígy tesz az indie-részleg, a hamburgi migrációs problémákra a 90-es évek elején reflektáló, és talán nálunk kevéssé ismert indie-iskola képviselőinek bemutatásával a Tocotronic-kal és a Notwisttel az élen.



A 90-es évekre helyezi a zenei történések kezdetét a Hip-hop pavilon is, amikor a még szociális problémákra érzékeny Advanced Chemistryt ős hip-hopperekként vezeti fel, és a Fanta 4 nevű stuttgarti formációt prezentálja zenetörténetileg fontos műfaji vízválasztójaként, mint a vicces irányzat megteremtőjét, a Freundeskreis, a Fettes Brot elődjét, (nálunk a Belga volna ilyen). A pop-csarnoknál pedig már a kétezres évek nagy tiniőrülete, a Tokio Hotel kapott egy egész ikon-falat, amelyen a rajongók által beküldött rajzoktól kezdve a leveleken át egészen a kiegészítőkig sok tárgy szerepel, és ahol itthonról is üzenhetünk nekik.



Az egyes pavilonokban található informatív, de rövid, a túlontúl szakmai fejtegetéseket mellőző bevezetők és a kiállított CD-k mellett azonban az igazi élményt a 12 négyzetméteres kivetítőkre összevágott anyagok adják. Az írásos információkkal, dalszövegekkel, interjú-részletekkel tűzdelt videóklip-bevágások a VIVA-n és MTV-n felnőtt nemzedék befogadói attitűdjéhez igazodik: színes, gyors, vibráló, pörgős. A látvány mellett mindenki a lelógó fülhallgatókon keresztül juthat minőségi hangzó élményhez. A pavilonok dizájnja igazodik az egyes tartalmakhoz: a hip-hopnál puffokon, az indie-nél sörösládákon ülhetnek egymás mellé a látogatók. Ezen kívül minden helyszín plusz érdekességeket rejt, méghozzá egy fiatalosan, montázsszerűen elrendezett térben. Mintha csak egy kamasz szobájában járnánk: plakátok, poszterek a falakon. Találunk itt kitűzőnyomdát, fotókollázst a sztárok cipődivatjáról, térképet a legnagyobb zenei aréna, a Berghain épületéről, egészen a Berlin Calling című filmből jól ismert Dark room és a koedukált vécék funkciójának pontos leírásáig. Ezen kívül hip-hop szleng szótár, beatbox-felvételek, makettek tarkítják az audiovizuális kínálatot, ha az irányzatonként negyed órás összeállításokat már megunta volna az ifjú érdeklődő.



Kérdés persze, hogy mennyire kell tudni németül a kiállítás által közvetített információk befogadásához, illetve mennyire kell egyfajta alapismeret, jártasság a német kultúrában. Azt sem lehet teljesen egyértelműen kijelenteni, hogy ez a fajta ismeretterjesztés csak a tinik érdeklődésére tarthat számot: ha másért nem, múzeumpedagógiai szempontból érdekes vállalkozás a musik+x. (Hátha valaki megcsinálja ugyanezt a magyar pop-rock történetéből!)

Külön hab a tortán, hogy a kiállítás nemcsak a németes osztályok egy iskolán kívül eltöltött órát, és ezzel a tanítványok örömteli kikapcsolódását teszi lehetővé. A dalszövegek böngészésével néhány tanóra anyaga is biztosított; sőt, január 28-án egy élő koncert is. A The Change feat. Bates - a Back to Black frontemberének rock zenekara és egy német művész közös produkciója lesz látható a színpadon. A fellépők között Daniel Abebe a.k.a. BEBE mellett magyar tehetségek, név szerint Vígh Arnold,l Zsedényi Dániel, Bubenyák Zoltán és Dajka Krisztián közreműködnek majd a szinte minden stílusirányzatból szemezgető koncerten.



Aki pedig kedvet kapott, akár diákjait, akár gyerekeit vagy egykori/ mai napig Ärzte-fan önmagát terelgetve a további zenei kalandozások felé, a kiállításon szereplő CD-ket kikölcsönözheti a Goethe Intézet Ráday utcai könyvtárában, illetve részt vehet az Intézet kapcsolódó kvíz játékában. A jóleső nosztalgián és az új benyomásokon kívül ezzel akár egy i-podot is nyerhet.


 

MUSIK+X multimediális kiállítás

2010 január 14-31. Millenáris /1024 Budapest, Fény u. 20–22. B csarnok/
Ingyenesen látogatható: SZE-P 09:00 – 17:00, SZO-V 10:00 – 18:00 óra
5 fő feletti csoportok és iskolai osztályok látogatása esetén bejelentkezés:
Tel.: +36 1 3364090, jovoiskolaja@millenaris.hu



CD-szemle, honlapokkal itt!:

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Kiállítás Premier Pop Képző Élő kultúra

Ajánlott bejegyzések:

  • A sztárok fotósa, a város fia – Szipál Márton előtt tiszteleg Debrecen A sztárok fotósa, a város fia – Szipál Márton előtt tiszteleg Debrecen
  • Tíz időszaki kiállítás nyílik a SopronFesten Tíz időszaki kiállítás nyílik a SopronFesten
  • Ingyenesen megtekinthető új kiállítás a PaperLab Galériában Ingyenesen megtekinthető új kiállítás a PaperLab Galériában
  • JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött
  • Május 19-én nyitja meg kapuit a Gustav Klimt: The Immersive Experience interaktív kiállítás Május 19-én nyitja meg kapuit a Gustav Klimt: The Immersive Experience interaktív kiállítás

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr407868064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard