Naponta több száz újabb fővárosi dönt a biciklis közlekedés kipróbálása mellett. Aki pedig egyszer kipróbálja, már nehezen teszi le. Az eddig is évente duplázódó számú kerékpáros idén tavasszal elérte a forgalomban már mindenki számára látható tömeget, és nyárra - bár ez régen elképzelhetetlen volt - Budapest is biciklis várossá fog válni.

Érdekképviseleti szervezetet alapítottak, tízezreket vonnak be kampányaikba, az újaknak maguk tanítják a szabályos és biztonságos városi közlekedést, kerékpárszerelő és adománybicikliket építő klubot működtetnek, túracsapatot szerveznek. Legújabb tervük Budapest első automata kerékpáros forgalomszámlálójának közadakozásból történő felállítása. Így a lassan már egy éve végzett közösségi forgalomszámlálást végre hiteles, online elérhető statisztikává pontosíthatják.
Olcsón megvalósítható, mégis nagy hatással járó fejlesztések hosszú listájával rendelkeznek. Ilyen például az Andrássy úti kerékpárút és parkolósáv helycseréje, a hidak kerékpározhatóvá tétele, a nagykörúti kerékpársáv kialakítása, vagy kerékpártárolók telepítése. Most tavasszal azonban elsősorban azt ünneplik, hogy a körülmények hiányában, vagy azok ellenére is budapestiek tízezrei döntötték le a kerékpáros közlekedés előtti legnagyobb falat, az előítéleteket. A város tele van öreg és fiatal, kosztümös és munkásnadrágos kerékpárosokkal. Mára mindenki saját szemével láthatja, lehet biciklizni, ez életképes közlekedési alternatíva. Ez a felismerés és a már tekerők mintájának követése az eddiginél is nagyobb tömegeket ültet majd nyeregbe.