Film készült a mozgáskorlátozott, vak és ép táncosokat együtt szerepeltető, Lélektánc című táncelőadásból: Iványi Marcell azonos című alkotásának világpremierjét a 17. Titanic Filmfesztivál keretében tartják Budapesten.
A rendező nem először forgatott filmet színpadi előadásból, szereti ezt a műfajt, korábban Vasvári Emese szobaszínházi produkcióját, az Iphigenia Auliszban című Euripidész-drámát is felvette műteremben. "Azt akartam, hogy a néző úgy érezze, ott ül a színházban. Igyekeztünk visszaadni az atmoszférát a filmes technikai eszközökkel."
"A táncfilm műfajilag általában vagy egy színpadi mű nyomán készül, vagy egy új koreográfia alapján filmes közegbe helyezett produkció, amit eredeti helyszínen, illetve berendezett műteremben rögzítenek. Mi a Lélektánc élő előadásait vettük föl a Millenárison" - mutatott rá a rendező. Felidézte, hogy hat kamerát kaptak a Millenáris Teátrumtól, és ezeket megpróbálták olyan pozíciókba helyezni - nem a klasszikus televíziós felállásban -, hogy minden oldalról vehessék a látványt. "A plafonról és a színpad háta mögül, a nézőkkel szemben is rögzítettük a képet, ami a vágás során váratlan ritmust adott a jeleneteknek. Ilyen eszközökkel próbáltuk az előadás vászonra felvihető világát elkapni" - mondta el Iványi Marcell.
Az eredeti előadás producereként és társrendezőjeként arról is beszélt, hogy a próbák során alakultak ki azok a töredékek, amelyből a produkció formálódott, és amelyekbe beleépültek Bozsik Yvette koreográfiái.
Iványi Marcell elmondta, hogy a Titanic fesztiválra a szervezők hívták meg a Lélektáncot, és boldog, amiért éppen ezen a számára szakmailag és emberileg is komoly fórumon tartják a premiert. Az Örökmozgóban a pénteki bemutatót követően a közönség az alkotókkal is találkozhat.
A négy éve Cannes-ban a Szél című rövidfilmjéért Arany Pálma-díjjal kitüntetett rendező elmondta, hogy az egyeztetések után a közszolgálati televízió is műsorra tűzi majd a filmet. További tervei között említette, hogy már egy újabb nonverbális film előkészítése jár a fejében, éppen a Lélektánc nyitó jelenetének hatására. Mint hangsúlyozta: a szereplők annyira "kameraérzékenyek", hogy önkéntelenül adódott az újabb film gondolata