Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Mennyire van túlfizetve a kultúra?

Mennyire van túlfizetve a kultúra?

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2010. 05. 01.
Jön a testvérzenekarok fesztiválja!
2023-01-29 22:04:37

A Bihari Akácfa utcai kapualjából számtalan zene formáció bújt elő az évtizedek folyamán, február 11-én az

Exkluzív koncertre készül a magyar supergroup
2023-01-25 19:54:37

Február 1-én a Chemin Neuf lép fel a BMC Opus Jazz Clubjában. Nem mindennapi koncertélményt ígér a

Ambient a troposzféra határáról
2023-01-25 11:00:56

Új albummal és klippel jelentkezik a kísérletező kedvű billentyűs, Grócz Bence. A Konkoi szólóprojekt

Az év írója szerint Budapest valamit nagyon tud
2023-01-23 19:53:19

Szilágyi Zsófia Emma elsőkönyves szerző kapta a 2022-es Arany Medál díjat az Év Írója kategóriában. Vele

további bejegyzések a szerzőtől »

Huszöntről ötven százalékra nőtt öt év alatt a kompenzációs csomagjuk, ami legenyhébben fogalmazva sem megszokott, de előfordult, hogy megduplázták a fizetéseket.

Reynold Levy a Lincoln Center (összművészeti központ) vezetőjének éves kompenzációs csomagja 1 millió dollár. A Carnegie Hall( koncertterem) se fukarkodott, 800 ezer dollárral honorálta Clive Gillinsont.

Glenn D. Lowry a Modern művészetek múzeumának igazgatója 2,7 millió dollárral gazdagodott 2008-ban, és még manhattani lakásának költségét is a múzeum állta.

De az elmúlt másfél évben a fizetéseket befagyasztották, és a költségvetések csökkentek. Lowry fizetését kétszer is csökkentették, és tavaly csak a felét kapta a 2008-as összegnek.

A legtöbb vezető tisztségviselő a kulturális intézményekben annyit vagy kevesebbet keres mint két évvel ezelőtt - nyilatkozta Jennifer Bol tanácsadó.
Peter Gelb a Metropolitan Opera vezetőjének is kétszer csökkent 1,5 millió dolláros kompenzációs csomagja. A csökkentést a csökkenő adományokkal, és a jegybevételek alakulásával magyaráztak. „Ezeket a lépéseket meg kellett tenni, és mivel én irányítom a céget, ezért természetes, hogy velem kezdtük meg a költségcsökkentést”.


Az operaház fantomja
Mr.Gelb most mindössze 1,3 millió dollárból gazdálkodhat.

Maxwell L Anderson, a Whitney múzeum korábbi igazgatója, azt írja a múzeum újságjának áprilisi számában ”az új adó-visszatérítési szisztéma melyet támogató csoportok adnak, olyan mintha elvennénk a fügefaleveleket a kulturális vezetőinktől.


Kérdés szükségesek-e a kompenzációs csomagok és az első osztályon való utazás?”
Bizonyos események felhívták a figyelmet a kiugró bértámogatásokra.

Lawrence M Small, aki 2007-ben hagyta ott a Smithsonian Institutiont, fizetésének egy részét autóra, magánrepülőre és ételekre költötte. Egy évvel korábban a J. Paul Getty Trust elnöke Barry Munitz lemondásra kényszerült, mert a kaliforniai igazságügyi minisztérium visszásságokra bukkant a céges kiadásokkal kapcsolatban.

Annak ellenére, hogy a fizetések megemelkedtek a kulturális szektorban dolgozó felső vezetők kevesebbet keresnek a hasonló pozícióban lévő magánszektorban elhelyezkedő kollégáiknál. A legmagasabb elérhető fizetés évente mintegy 300,000-500,000 dollár, ami tartalmazza járulékokat is. Időnként az intézmények jutalmakat is kiutalnak, ahogy tették ezt Philippe de Montebello esetében, aki 2006-ban 3,25 millió dollárral ismerték el 30 éves szolgálatát amit a Mome érdekében tett.


jó kis hely
A kárpótlás egy érdekes kérdés a kulturális irányítók életében. (a Times által megkérdezett kulturális szervezetek negyede nem volt hajlandó információkat közölni a jelenlegi fizetésekről). Az egyik oldalon elmondhatjuk, hogy ezeknek a szervezeteknek a vezetői nagyon tanult emberek, akik sok és összetett problémával küzdenek, másrészt viszont non-profit szervezeteket vezetnek, ahol a támogatás mások nagylelkűségén múlik, vagy nagyon gyakran kormányzati támogatástól.

Azok az emberek, akik ezt a karriert választják, nem érdeklődnek annyira a pénz iránt, véli Jay W Lorsch professzor, Harvard Business School tanára.
Mr. Gelb mint a Sony Classical vezérigazgatója négyszer annyit keresett korábban, mint most az operánál.” Ezt a pozíciót nem a fizetés miatt választottam, annak ellenére hogy a juttatási csomagom a non-profit világában az egyik legmagasabb. De mert az egyik legnagyobb művészeti társulat vezetője vagyok a világon, ennek bele kell férnie a költségvetésébe.”

Annak ellenére, hogy úgy tűnik egy művészeti intézmény menedzselése ragyogó feladat, de sok a munka vele. Költségvetés, épületek, programozás, művészek, támogatók, hivatalnokok, és persze gyakran az éjszakába nyúló események, és tárgyalások adnak munkát a vezetőknek.

Több igazgatótanácsi elnök is úgy véli, ha valakit találnak aki jól ellátja a feladatát, akkor azt megfelelően honorálni kell a szűk esztendők ellenére is.

A washingtoni John F Kennedy Center Performing Art elnöke nemrégiben megkapta maximális bónuszát. A bizottsági elnök Stephen A. Schwarzman szerint megérdemelte a pénzét. A támogatóktól befolyt összegek kilenc év alatt 110 százalékkal emelkedtek meg. Ezért is kapott Mr. Kaiser az évi 940.000 dolláros fizetése mellé 150.000 dollár bónuszt, 2009-ben.

Jerry I Speyer, a Modern Művészetek Múzeumának elnöke szerint, ha az ember elég szerencsés, hogy megtalálja a legjobb embert a posztra, akkor azt fizesse is meg. A vezetőség gyakran aggódik amiatt, hogy támadások érik a magas fizetések miatt. „Ha azt akarjuk, hogy a szekér haladjon, akkor meg kell találni aki megtolja azt.”

Ugyanezen okból nem csökkentette a felső vezetői fizetéseket a Metropolitan múzeum sem, bár több mint 200 embert elbocsátottak „ Meg akartuk tartani a legjobb embereinket”, mondta James R Houghton a múzeum igazgatósági tagja.

Az intézményi toborzáshoz hozzá tartozik, hogy magas kompenzációt ajánlanak fel. 2006-ban a los angelesi megyei múzeum átcsábította Michael Govant a New Yorkban levő Dia Művészeti Alaptól. A felajánlott kompenzációs csomag értéke egy millió dollár volt. „Nem keresett munkát” -nyilatkozta Eli Board a múzeum főtámogatója. „ Mi akartuk őt , és motiválnunk kellett, hogy otthagyja a munkahelyét. Amit mi kínáltunk anyagi értelemben, a fő motivációk közt szerepelt. „Erről szól a piac. Neked be kell szállnod a versenybe.”

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Amerika Gazdaság Múzeum Kultúrpolitika Világválság Képző Intézmények

Ajánlott bejegyzések:

  • Titokzatos szobrot avattak Budapesten Titokzatos szobrot avattak Budapesten
  • Fényképek egy eltűnőben levő világról Fényképek egy eltűnőben levő világról
  • Kellemes kortárs ünnepeket! Kellemes kortárs ünnepeket!
  • Gobelin 3D nyomtatóval, avagy a modern textil titkai Gobelin 3D nyomtatóval, avagy a modern textil titkai
  • Wagner, a titokzatos gellérthegyi szobrász Wagner, a titokzatos gellérthegyi szobrász

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr797874976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. Meztelenség és anatómia
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard