A felújítás még tavaly kezdődött el, az igéretek szerint a következő szezon végére megnyílik a pálya.

A teljes rekonstrukció 4,7 milliárd forintba kerül. A felújítás során megújul a teljes műjégpálya és fogadóépülete, valamint újjáépítik az létesítmény II. világháborúban lebombázott épületszárnyát is.
A tervek szerint még egy teljes évad kimarad - hacsak nem lesz hosszú a tél - 2011. február 15.-én nyitja meg kapuit a pálya. A csónakázótó is megújul, a lágy habokban lehet evezni, ahogy egykor nagyanyáink is tették.
Az épület eredetileg nagyobb volt, de a II. világháborúban elpusztult egy teljes szárny. A tervezők az eredeti terveknek megfelelően építik vissza az épületrészt, mely Francsek Imre tervei alapján valósult meg, 1893-ban.
A pályáztatás jó magyar szokás szerint kisebb botrányoktól volt övezve, az első pályázatot a fővárosi önkormányzat visszavonta. Az eset előzménye, hogy az egyik pályázó kifogást emelt a pályázat ellen, mert az sértette az esélyegyenlőséget. Ennek hatására új közbeszerzési eljárást írtak ki.
A felújítás költségeit sportcélú ingatlanok (többek közt Tusculanum szálló, Hajógyári-szigeti evezőház) eladásából teremtették meg. A pálya a tervek szerint többlet bevételt fog hozni, a látogatók száma 120.000 fővel nő, és 23 új munkahely is létesül.

A Főkert már másnap saját oldalán jelentette meg hírt, mely szerint, amit a képen látunk az a kissé eufemisztikus nevű algavirágzás, melyet a gondos Főkert dolgozók legalább naponta egyszer legyűjtenek.
Az algák egy tavaly elkezdett vegyszeres kezelés hatására kerültek nagy mennyiségben a tó felszínére, mely reményeik szerint csökkeni fog. A Hírszerzőnek adott nyilatkozatában Erdősné Győrffy Márta a Főkert Zrt. Parkfentartási igazgatója szerint az elhullott madarak aránya nem utal tömeges fertőzésre.
A Főkert igérete szerint 2011 tavaszától „megújult, újra működő és élő tórendszer fogadja ligetet felkeresőket.”