Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Jean-Luc Godard is a Doktor House-t nézi

Jean-Luc Godard is a Doktor House-t nézi

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2010. 05. 21.
Ketrecharcra hív a Láthatáron Csoport
2023-02-06 23:27:52

A részvételi színházzal foglalkozó alkotói társulat most egy filmmel  segíti az iskolai agresszió

A kitörés története a mérhetetlen emberi szenvedés története
2023-02-04 15:31:17

A magyar tisztek személyi okmánygyűjtőiből megdöbbentő sorstörténetek rajzolódnak ki. Ungváry Krisztiánnal

Hová menjünk színházba?
2023-02-03 16:14:19

Oláh Zsolt színházi elemző a Staatsoper, a Pintér Béla Társulat és az Új Színház előadásáról mesélt

Dudaszó és haiku Ágoston Bélával
2023-02-03 13:48:43

Multimediális, összművészeti tárlat nyílt a hagyományos magyar dudával a középpontban Budakalászon

további bejegyzések a szerzőtől »

Legújabb filmje cannes-i bemutatója kapcsán Godard arról is nyilatkozott mit néz szívesen a televízióban

Az állatokról szóló filmeket, a történelmi tematikus csatornákat és a Doktor House-t szereti a televízióban Jean-Luc Godard. A francia újhullám egyik legjelentősebb rendezője erről legújabb filmje, a Film Socialisme (Szocializmus film) cannes-i bemutatója alkalmából a Les Inrockuptibles francia kulturális magazinnak adott interjúban beszélt.

A folyóirat azon kérdésére, hogy a nyolcvanas évek legendás botrányai után miért vonult ki teljesen a médiából, a filmrendező azt válaszolta, hogy egyszerűen nem érdekli a médiaszereplés, mert már nem akarja a televíziós műsorokat felforgatni.

"De azért van, ami még érdekel a televízióban: az állatos műsorok, a történelmi csatornák. És a Doktor House-t is szeretem. Van egy sérült, mindenki köré csoportosul, az emberek hiperszaknyelven beszélnek, ez nagyon tetszik. De nem tudnék belőle tizet egymás után megnézni" - tette hozzá.

Godard egyébként a filmje bemutatója előtti nap Thierry Frémaux művészeti igazgatónak küldött néhány soros, rejtélyes értelmű faxban tudatta, hogy nem megy el a 63. cannes-i filmfesztiválra. "A fesztivállal tartok mindhalálig, de egy lépéssel sem teszek többet" - írta a rendező, aki előző filmje, a 2004-ben készült A mi zenénk bemutatója óta nem járt Cannes-ban.

A Le Monde című napilap értelmezése szerint az üzenet egyértelmű: Godard azt szeretné, ha Cannes-ban kizárólag a filmekről és nem egyéb megszólalásokról lenne szó. Godard alkotásait kilencszer hívták meg a fesztiválra, de a rendező az Arany Pálmát még soha nem nyerte el. Legújabb filmje az Un Certain Regard (Egy bizonyos nézőpont) elnevezésű kategóriában szerepel.

A Film Socialisme-ot a világpremierrel egy időben az internetről is le lehetett tölteni 48 órán keresztül, a moziforgalmazás kezdetéig. A rendező ennek kapcsán elmondta, hogy szerinte a "szerzői jog lehetetlen dolog. Egy szerzőnek nincsen semmilyen joga. Nekem semmilyen jogom nincs. Csak kötelességeim vannak ... Nem létezik intellektuális tulajdon". Elmondása szerint az sem zavarja, ha a filmjeiből egyes részeket mások átvesznek.

Az intellektuális tulajdon kérdésével Godard legújabb filmjében is részletesen foglalkozik. Az interjúban kifejtette: egyáltalán nem szabadna megengedni, hogy a művek valakinek a tulajdonában legyenek. "Beaumarchais csak a Figaro házasságának bevételeiből akart részesedést. Azt mondhatta, hogy "a Figarót én írtam". De nem hiszem, hogy azt mondta volna, hogy "a Figaro az enyém". A művek tulajdonlásának érzése később kezdődött" - vélekedett a rendező.
A svájci házában feleségével elvonultan élő nyolcvan éves legendás mesternek mostanában leginkább az hiányzik, hogy nincs, aki megmondja őszintén, ha a filmje nem jó.

"Francois Truffaut soha nem bocsájtotta meg nekem, hogy azt gondoltam, hogy a filmjei nullák. És attól is szenvedett, hogy ő nem bírta az én filmjeimről azt gondolni, hogy azok annyira nullák, mint amennyire én gondoltam azt az övéiről" - idézte fel a rendező. A lap azon kérdésére, komolyan gondolja-e, hogy Truffaut filmjei nullák, Godard azt válaszolta: "Nem, nem nullák. Nem jobban, mint más filmek. Nem jobban, mint Chabrol filmjei. De mégsem az a mozi, amiről álmodtunk".

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Franciaország Cannes-i Filmfesztivál Rendezők

Ajánlott bejegyzések:

  • De mégis, mik voltak '22 legjobb filmjei? De mégis, mik voltak '22 legjobb filmjei?
  • Életmese elő- és utóhanggal Életmese elő- és utóhanggal
  • Csak egy fakuló tetoválás emlékeztet a régi Amerikára Csak egy fakuló tetoválás emlékeztet a régi Amerikára
  • Hogy valahol mi is békességben éljünk Hogy valahol mi is békességben éljünk
  • Búcsú a francia film fenegyerekétől Búcsú a francia film fenegyerekétől

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr147877124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. Meztelenség és anatómia
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard