A disco intellektuális műfaj. Aki nem hiszi, járjon utána. Mi utána jártunk: Ellie Goulding Lights és Gabriella Cilmi Ten című lemezét stíröltük, majd meghallgattuk. Viszont a tánc eszünkbe sem jutott.

Aztán eljött 2010, hogy a tinik ugyanott folytassák, ahol az apjuk és anyjuk abbahagyta. Gépi basszusok, csilingelő szintihangok, megbolondítva a Blondie és Kim Wilde világával. A kisasszony azt szerette volna, ha ezen az albumon több R&B lesz, de az albumot gondozó Gnarls Barkley-ikon, Danger Mouse és a Girls Aloud producere, Brian Higgins azt mondták: jó lesz neked ez az italo-diszkóval kevert pop new wave-koktél.
Lihegések, cirregő gépi hangok – a művésznőt simán el tudjuk képzelni a klipcsatornák szombat esti szexi klipösszeállításaiban. Ugyanakkor nem tudjuk említés nélkül hagyni, hogy okos lemez a Ten, mely újraépítette a nyolcvanas évek eleji videódiszkók lambériás, diszkógömbös világát, ugyanakkor van némi new wave zsánere is. Azaz: olyan tipikus diszkóbombaszt, a nyolcvanas évek elejéről, amikor a hamburgi és római diszkóproducerek stúdióiba beszivárgott a korhangulat, amit így hívtak: új hullám.

A Guns And Horses című nyitódal kreatív, folkos ízei a lemez többi dalában már jórészt elmaradnak, a Little Boots elektrodiszkója és a Goldfrapp légiessége lép itt titkos szövetségre. A This Love (Will Be Your Downfall) finom emelkedettsége jelenti a másik magaslati pontot, illetve az Under The Sheets című üzembiztos sláger.
A folktronica jelzőt -akármilyen jól is hangzik-, túlzás lenne Ellie Gouldingra alkalmaznunk, számos dal nettó érzelmes táncdal, szerepelhetett volna a Házibuli II. soundtrackjén is... Összességében azt mondhatjuk, hogy kellemes elektropop, amelyet a berlini cserediákok nagy örömmel hallgatnak, amikor felpróbálnak valami kis topot egy Bershka próbafülkében.
Ten
Universal
47 perc 12 szám+1
Ellie Goulding
Lights
Universal
42 perc 10 szám