Szlovák virslit tol Héra Hédi Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2010. 12. 17. „A zene mindenkié” – Rost Andrea zenei zarándoklata 2025-07-08 12:02:05 Mi történik, amikor egy világhírű operaénekesnő a koncerttermek helyett ott énekel, ahol a zene valóban Baby Queen - Solére himnusza az újrakezdéshez 2025-07-07 16:00:00 Solére friss szerzemény egyszerre kacér és mélyen személyes, és olyan erőt sugároz, ami a legnehezebb Tűvel írt történetek – Elismerések a legszebb magyar hímzéseknek 2025-07-07 10:54:24 Rekordszámú alkotással zajlott le a 2025-ös Kisjankó Bori Országos Hímzőpályázat. A legszebb kézimunkák Magyar dallamok Japánban - A Cimbaliband sikere Oszakában 2025-07-03 18:13:45 A magyar népzene különleges hangzása, a cimbalom egyedisége és a Cimbaliband szenvedélye ragadta magával a további bejegyzések a szerzőtől » Énekelve beszélni hülyeség, mégis operába torkollanak Zeusz Zoli kalandjai a Bárkában. Rendhagyó karácsonyi ajándék a nagymamának. Pénteken mutatja be a Bárka Színház Dinyés Dániel és Szabó Borbála Párkák című meseoperáját, Göttinger Pál rendezésében. A görög mitológia ihlette mesében égiek, földiek és alvilágiak a szereplők, párkák szövik és gubancolják a történet szálait, amiből természetesen jó néhány szerelmi. Tizenegy jó hangú színész és élő zenekar gondoskodik róla, hogy végigizgulhassuk a szép fiatal lánnyá változott öreg tehenésznő, a pökhendi nemes ifjú és a hatalmaskodó, nemtörődöm istenek, Zeusz Zoli bácsi és Hádész Henrik történetét. „...Az nagyon jó lenne, ha ennek a meseoperának a végén a gyerekek úgy jönnének ki, hogy a komolyzene, az igazából nem olyan bonyolult dolog. Játszom egy rock zenekarban, és ott a zenészek úgy beszélnek a komolyzenéről, hogy „szomorúzene”. Hogy voltunk egy „szomorúzenei” koncerten. Ezt én nagyon nem így gondolom. Célunk, hogy azok a gyerekek, akik itt jártak, megértenék, meghallanák, hogy a dallam az operában személyiséget mutat meg, hogy a jellem, az hallható a dallamból, meg a vita, amiben kitörünk, az is hallható a dallamból, hogy az érzés, ami engem átjár, az visszatér két jelenet múlva, amikor ugyanaz a konfliktus megint megjelenik. Hogy ezeket majd felismerik, és lesz „aha-élményük”. Mert a zenét meg lehet érteni...” Göttinger Pál rendező – részlet a Hajónapló következő számából tovább