Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Csigával csábítanak a franciák!

Csigával csábítanak a franciák!

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2011. 02. 17.
Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

A Nagyvárosi bujdosó emléke – 71 éve született Kissferi
2025-06-29 16:21:51

Kiss Ferenc zeneszerzőként, énekmondóként és népzenegyűjtőként egész életében a hagyományt szolgálta

Jön a III. Sukorói Tűzugró Fesztivál
2025-06-27 09:00:33

Ismét lángra lobban Sukoró Szent Iván-éji tüze! A nyári napforduló alkalmából koncertek, táncház és

Magyar tehetségek is a reflektorfényben a Bartók Világversenyen
2025-06-24 12:28:09

31 fiatal zongorista, köztük hat magyar lép pódiumra idén szeptemberben a Zeneakadémián megrendezett versenyen.

további bejegyzések a szerzőtől »

So French So Good (Annyira francia, hogy csak jó lehet) mottóval, villát és borospoharat ábrázoló logóval világszintű kampányba kezd Franciaország, élelmiszertermékei és ételei népszerűsítésére.

A marketingkampány, amelynek elindítását Pierre Lellouche francia külkereskedelmi államtitkár jelentette be, azt a központi üzenetet próbálja terjeszteni, hogy a francia élelmiszerek és ételek nem csak az elitnek való luxuscikkek, hanem mindenki által hozzáférhető és megvásárolható termékek.

"Megtudhatják, hol találnak Sanghajban francia sajtot, vagy hol keressék Isztambulban a legjobb croissant-t" – fogalmazott a politikus.

A kampány kétmillió euró (csaknem 550 millió forint) közpénzből és mintegy négyezer francia vállalat bevonásával valósul meg. Keretében a július 14-i nemzeti ünnep hetében megrendezik a francia konyhaművészet fesztiválját, televíziós klipet vetítenek, két héten belül honlapot indítanak, sőt mobiltelefonos alkalmazásokat is terjesztenek. A kampányt speciális, szállítható fülkék is képviselik majd világszerte 170 kiállításon; a kiemelt helyszínek között 12 ország, köztük néhány szomszédos európai állam, Kína, az Egyesült Államok, Japán, Oroszország és az Egyesült Arab Emírségek szerepel.

Franciaország erőfeszítéseinek hátterében többek között az áll, hogy Németország 2007-ben megelőzte az országot az élelmiszerexport terén, miután az éles verseny érzékenyen érintette olyan híres francia termékek kivitelét, mint a sajtok, a minőségi borok és a foie gras (liba- vagy kacsamáj). Franciaország részesedése az élelmiszer-világpiacon a 2000-es 9 százalékról 2009-re 6,4 százalékra esett, mialatt Németországé 6-ról 7 százalékra nőtt.

"Nagyon kedvelem a németeket, a német kocsikat, de ami a gasztronómiát illeti, azt hiszem, nekünk kell jobbnak lennünk" – élcelődött Lellouche. Nagyban segítheti a kampányt, hogy az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) tavaly novemberben a szellemi világörökség részévé nyilvánította a francia gasztronómiát, a nemzeti konyhaművészetek közül a világon elsőként.

Nem egyszerűen a franciák hagyományos ételeit, hanem a franciás jellegű étkezést vették fel a listára, amely étvágygerjesztő aperitiffel kezdődik, emésztést segítő digestiffel zárul, a kettő között pedig legalább négy fogásból áll: előételből, főételből, sajtból és desszertből.

Forrás: MTI

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Franciaország Gasztro Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • Őshonosok a hazában Őshonosok a hazában
  • Világhírű fellépő érkezik az Újszegedi Szabadtéri Színpadra Világhírű fellépő érkezik az Újszegedi Szabadtéri Színpadra
  • Járdafesztivál, közösségi grillezés, élő könyvtár, gasztrotérkép és városi séták az őszi Külkörút menüjében Járdafesztivál, közösségi grillezés, élő könyvtár, gasztrotérkép és városi séták az őszi Külkörút menüjében
  • Bartók Feszt' - A te negyeded, a te ritmusod! Bartók Feszt' - A te negyeded, a te ritmusod!
  • Szent István Nap: háromnapos programkavalkád Budapesten Szent István Nap: háromnapos programkavalkád Budapesten

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard