Minden egy rejtélyes üzenettel kezdődött. Csupán két szó, amely milliók életét változtatta meg: „munkatársakat keresünk”.
2006. március 21. volt a napja, amikor is Jack Dorsey, a Twitter egyik alapítója közzétette az ominózus első üzenetet, a Twitter közel 200 millió regisztrált taggal bővült, akik naponta közel 140 millió tweetet tesznek közzé a világhálón, amely hetente több milliárd üzenetet jelent.
Dorsey az elmúlt néhány napot azzal töltötte, hogy időrendben posztolta azokat az eseményeket, amelyek a Twitter létrejöttét előzték meg.
Fellövése óta a Twitter kinőtte az egyszerű közösségi oldal kategóriát. Jelentős szerepet játszott az egyiptomi forradalomban és Charlie Sheen is a weblapon keresztül indította meg egyszemélyes háborúját a CBS tévécsatorna ellen.
Kommunikációban betöltött szerepe mellett a Twitter reklámértéke sem elhanyagolható. Egy-egy vállalat akár több millió dollárt is hajlandó kifizetni a hírességeknek pusztán azért, hogy megemlítsék az oldalukon az adott vállalat termékének nevét.
A Twitter co. magánkézben lévő vállalat, így pénzügyei sem nyilvánosak. A Wall Street Journal múlt havi számában a cég értékét 8 és 10 milliárd dollár közöttire becsülte.
Forrás: CNN