Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
A pestiek majdnem fele becsületes

A pestiek majdnem fele becsületes

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2011. 09. 21.
Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

A Nagyvárosi bujdosó emléke – 71 éve született Kissferi
2025-06-29 16:21:51

Kiss Ferenc zeneszerzőként, énekmondóként és népzenegyűjtőként egész életében a hagyományt szolgálta

Jön a III. Sukorói Tűzugró Fesztivál
2025-06-27 09:00:33

Ismét lángra lobban Sukoró Szent Iván-éji tüze! A nyári napforduló alkalmából koncertek, táncház és

Magyar tehetségek is a reflektorfényben a Bartók Világversenyen
2025-06-24 12:28:09

31 fiatal zongorista, köztük hat magyar lép pódiumra idén szeptemberben a Zeneakadémián megrendezett versenyen.

további bejegyzések a szerzőtől »

A Budapestieknek 40%-a akkor is becsületes, ha más nem látja
Megvannak a Sopron Bank becsületkasszáinak eredményei.

Három hete egy izgalmas kezdeményezés kezdődött a fővárosban. A nyugat-dunántúli becsületkasszák régi hagyományát hozta el a Sopron Bank, hogy játékosan vizsgálja meg, miként állunk a becsületességgel Budapesten.

Az ásványvizet tartalmazó italautomatákba nem kötelező pénzt bedobni, fizetés nélkül is el lehet vinni a vizet, de ezzel a "vásárló" a beteg gyerekeket segítő Csodalámpa Alapítványt rövidíti meg.

A kampány első három hete alatt korántsem reprezentatív, mégis érdekes eredmény született. A belvárosban és Óbudán, a Sopron Bank két budapesti fiókja közelében kihelyezett kasszák szinte hajszálpontosan ugyanazt az eredményt hozták.

Ahogy azt a becsületkassza.hu oldalon követni lehetett, a budapesti "becsületkasszák" valóban megosztották a járókelőket. A két italautomatából összesen közel 8 ezer palack víz fogyott el eddig, mely mennyiség alapján már tendenciáról is beszélhetünk: a kampány harmadik hete után kiderült, hogy a vízért a "vásárlók" közel 40%-a fizetett, 60%-uk pedig fizetés nélkül távozott vele.

Az automatákat nem egy vidéki városban helyezték el, ahol szinte mindenki ismeri egymást, hanem az ennél sokkal személytelebb fővárosban. A kísérlet egyik szemléleti alappillére az volt, hogy az automatákat nem őrzik.

A szervező a negyven százalékos fizetési hajlandóságot a körülményekhez képest elfogadható eredménynek tekinti. A “hűség városából” érkező Sopron Bank ezzel a kezdeményezéssel arra a következtetésre jutott, hogy a számára fontos általános alapértékek, mint a becsületesség és a tisztesség, a budapestiek jelentős része számára szintén fontosak.

Nemcsak a végeredmény, hanem a használatban tapasztalható változás is figyelemre méltó. A kampány indulásakor a meglehetősen nagy sajtóérdeklődés közepette az arány épp a végeredmény fordítottja volt. Eleinte sokan figyelték az automatákat és az azokat használókat, vélhetően ezért az emberek inkább fizettek, mint nem. A médiazaj csökkenésével együtt a vásárlókedv ugyan nem, a fizetési hajlandóság azonban csökkent. A szervezők azt feltételezik, hogy az arra járók megszokták a gépeket és úgy érezték, a figyelem lanyhultával ők is lazíthatnak.

Kérdés volt az is, hogy lesz-e különbség a pesti és a budai automata eredményei közt. Ahogy ez a naprakész becsület indexen is látszik (becsuletkassza.hu), nem volt számottevő eltérés a két városrész közt, mindössze 1% eltérés mutatkozik Buda javára.

A kampány szeptember 23-áig még tart, így a Sopron Bank további lehetőséget ad a járókelőknek, hogy egy-egy palack víz megvásárlásával hozzájáruljanak a bank jótékony céljához. A szervezők az italautomatákból befolyt összeg dupláját ajánlják fel a Csodalámpa Alapítvány részére. A bank támogatásával és vezetőinek közreműködésével egy zalaegerszegi beteg kislány kérésére játszótér épül az otthonában.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Környezetvédelem Lavór A pénz (nem) boldogít

Ajánlott bejegyzések:

  • David Attenborough új óceánfilmje júniusban debütál: lenyűgöző utazás a tengerek megmentéséért David Attenborough új óceánfilmje júniusban debütál: lenyűgöző utazás a tengerek megmentéséért
  • 15 ezer alumínium dobozt gyűjtöttek össze a Hungaroringen 15 ezer alumínium dobozt gyűjtöttek össze a Hungaroringen

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr87900888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard