Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Életveszélyes lehet a multivitamin

Életveszélyes lehet a multivitamin

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2011. 10. 16.
26. alkalommal vár mindenkit a DOMBOS Fest
2026-06-08 15:45:04

A Dombos Fest 2026-ban a „4 nap újratervezés” mottóval várja közönségét a kishegyesi löszfal alatt – az

Bérlettel a Zeneakadémiára
2026-05-17 22:34:25

Több év kihagyás után, a saját szervezésű koncertjeinek javát újra bérletekben kínálja a Zeneakadémia. A

Népművészet egész évben!
2026-03-19 13:33:41

Gazdag programokkal, bemutatókkal, különleges tartalmakkal ünnepel a jubileumi évben a Hagyományok Háza és a

Kelemen Barnabás: A Fesztivál Akadémia Budapest jubileumi 10. évada
2026-01-14 12:12:04

„A Fesztivál Akadémia Budapest generációkat és 40 országot összekötő folyamatosan fejlődő, egész évben

további bejegyzések a szerzőtől »

A legtöbb embernek nincs szüksége multivitaminok szedésére, sőt, egyes étrend-kiegészítők idősebb nőknél növelhetik a halálozási kockázatot – írták tanulmányukban amerikai és finn kutatók.

Az Archives of Internal Medicine című amerikai orvosi folyóiratban hétfőn közzétett adatok szerint a kiegészítők közül leginkább a vas adott okot aggodalomra, míg a kalcium egyértelműen csökkentette a halálozás kockázatát.

A kutatók egy nagyszabású felmérés adatait elemezték, amely 38 772, átlagosan 62 éves nő bevonásával Iowa szövetségi államban készült. A résztvevők 1986-ban, 1997-ben és 2004-ben számoltak be egyebek közt arról is, hogy mennyi és milyen étrend-kiegészítőt szedtek.

A követéses vizsgálat közel két évtizede alatt 66 százalékról 85 százalékra emelkedett azok aránya, akik szedtek valamilyen étrend-kiegészítőt. Közöttük gyakoribb volt az egészséges étrend követése, a testedzés és az, hogy nem dohányoztak, ennek ellenére bizonyos esetekben nagyobb volt körükben a korai halálozás kockázata, mint a kiegészítőket nem szedőknél.

A tanulmány szerzői úgy találták, hogy különösen a vaspótlást és annak mennyiségét lenne szükséges átgondolni, mert nagyobb dózisú szedése összefüggést mutatott a halálozási kockázat emelkedésével. Egyértelműen csökkentette viszont a korai halálozás kockázatát a kalciumpótlás. A kutatók megállapítása szerint egyes antioxidáns vitaminok, például az A- és az E-vitamin nagyobb dózisú szedése is ártalmas lehet, de kérdéses a D-vitamin haszna is azoknál, akik étrendje megfelelő.

A szakemberek a vitaminok és ásványi anyagok kiegészítőkkel való pótlása, megelőzési célú szedése helyett azt javasolják, hogy minél több gyümölcsöt és zöldséget iktassanak étrendjükbe az emberek.

Forrás: baon.hu

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Tudomány Egészség Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • Felfelé hulló eső és xenobotok – különleges kiállítás a LAM-ban Felfelé hulló eső és xenobotok – különleges kiállítás a LAM-ban

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr777901668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása