Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
A magyar zeneszerő minioperája Bécsben

A magyar zeneszerő minioperája Bécsben

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2011. 11. 02.
Cimbalommuzsika tölti meg a Szentlélek templomot
2022-05-22 11:31:08

Május 26-án Pakson Szabó Dániel cimbalomművész először Tímár Sárát kíséri az  Ének a határtalanról

Sivatagi transz Budapesten: jön a Sunako!
2022-05-21 18:00:00

Palotai Csaba Párizsban élő gitáros pszichedelikus tájakra kalauzol két zenésztársával május 28-án a

Nagy dobásra készül az Álomvándorok Társasága
2022-05-21 14:07:01

Számos sikeres musical után most a Muzsika hangjá t mutatja be az érdi színházcsináló művészcsapat. Csebki

Harminc éves lett a tarkabarka kismadár
2022-05-20 16:54:48

Minden színben pompázó repertoár ugyanakkor apró méretek jellemzik a névadójához sokban hasonlító Kolibri

további bejegyzések a szerzőtől »

A Wiener Kammeroper színpadán, pénteken mutatják be a Sirene Operntheater társulás új produkcióját, amelyet Vogel Herzog Idiot címmel állít színpadra Kristine Tornquist. A három baritonhangra és kamaraegyüttesre komponált miniopera középső darabjának, a Kékszakállúnak Gryllus Samu a szerzője.

Gryllus Samu
forrás: budaipolgar.hu
A triptichont a Theater an der Wien rendelte meg a "szirénektől", amelynek igazgatója, Roland Geyer vezeti majd be a pénteki premiert. Ám a Naschmarkton álló színház kamaraterme csőtörés miatt egyelőre használhatatlan, így kerül az előadás a Fleischmartktra, a Bécsi Kamaraopera színpadára - mondta el az MTI-nek Gryllus Samu zeneszerző.

A művekben közös, hogy már ismert operaszerephez kapcsolódnak. Karmella Cepkolenko ukrán komponista Borisz Godunovot választotta, Gryllus Samu a Kékszakállút, Johanna Doderer osztrák zeneszerző pedig Papagenót, és a három húszperces miniatűr ad ki egy teljes estét. A szerepeket Rupert Bergmann basszbariton énekli, mindig más alakba bújva.

"Számomra - bármily furcsa - elsősorban Balázs Béla szövege a forrás. Egy prózai előadás fogott meg, egyik barátom megrendezte csak a szöveget, úgy mintha egyetlen ember belső vitája lenne. Természetesen egy fiatal zeneszerző számára Bartók műve megkerülhetetlen alkotás, az a magyar opera, amely világszerte folyamatosan repertoáron van, semmiféle nyelvi vagy történeti korlát nem vonatkoztatható rá. A szimbólumai erősek, a zenei rendszere nagyon világos, egy mai komponistának analitikus szempontból is bele kell futnia, még ha nem magyar is" - részletezte Gryllus Samu.

Bán Zoltán Andrástól olyan szöveget kért, amely a polgári keretek között marad, de ironikus. A humora furán intellektuális, dialóg, amely egy hangon szólal meg, és valamiféle önmeghatározás a célja. "Úgy fogtam fel, mintha egy embrió a saját apai-anyai viszonyait próbálná meg elrendezni. A darab két képből áll, a második részbe került egy hangbejátszás, amelyben az elmúlt hét nemzedék - ez utalás a hét ajtóra - mindenféle művészi-politikai hozadékából, diktátorok szövegéből idézek. Ez zenei játék, és itt megszólal a bartóki mű prológusa is" - fűzte hozzá a magyar zeneszerző.

A Ma este: Borisz Godunov című darab hőse a Muszorgszkij-opera címszerepére készül az öltözőjében. De a hangja sehogy sem akar jól szólni, a ruhája nem tetszik, a cipő szorítja, a viták kilátástalanok. Sarkon fordul, elhagyja a színházat, hazamegy, és egy sült csirke társaságában élvezi a gyönyörű estét, Borisz nélkül.

A Papagenono című miniopera kiábrándult hősével kapcsolatban azt gondolja tovább a szerző, hogy vajon A varázsfuvola történetének boldog vége után, de mai modern világban mi lehet a sorsa Papagenónak, mellette marad-e Papagenája... A bécsi dialektusban írt szöveg sokat idéz Schikaneder eredeti szövegéből. A próbák alapján elmondható, a rendező a három, önállóan is játszható darabot úgy fűzte egybe, hogy egy gondolati láncot alkossanak - tette hozzá Gryllus Samu. Az előadást Anna Sushon vezényli.

Forrás: MTI

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Bécs Zene Opera Komolyzene

Ajánlott bejegyzések:

  • Gyász és vigasz a Müpában Gyász és vigasz a Müpában
  • A tehetség a legnagyobb boldogság A tehetség a legnagyobb boldogság
  • Különös párra talált a szörnyű herceg Különös párra talált a szörnyű herceg
  • Rap, fuvola, opera Rap, fuvola, opera
  • Örök szerelem: Rosina és Almaviva Örök szerelem: Rosina és Almaviva

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr27902180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  7. Meztelenség és anatómia
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

versverseny-banner-2021.png

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard