Vannak még olyan fotósok, akik nem hajlandóak semmilyen digitális technikát alkalmazni képeik elkészítésekor, és akik számára sokkal fontosabb a megörökítendő pillanat, mint az utómunka.
Scarlett Hooft Graafland ezek közé tartozik. Az alkotó filmre fotózza a képeit, amiket egyenesen a negatívról hív elő, és még soha életében nem használta a PhotoShopot.
Ellenben beutazta a fél világot, hogy elkészíthesse különös hangulatú tájképeit. Járt Bolíviában, a legnagyobb sósivatagban, Izland láva borította földjein, Kanadában meglátogatott egy csapat inuit indiánt, hogy megnézze, hogyan készül egy igazi iglu, és bebarangolta Dél-Kínát.
Tájkép-művészetének legfontosabb eleme, hogy az alkotások időszakosak, és alapelve, hogy nem hagy hátra semmi nyomot. Az egyszeri és megismételhetetlen pillanatok, amiket kamerájával rögzít, egyesek szerint a kortárs művészet egy új mérföldkövei.

A művész érzékletesen világít rá az ember és a természet egyre távolabbi kapcsolatára, és a régi, eltűnőfélben lévő kultúrák törékenységeire.
A narancsságra iglut egy inuit, Nathan Qamaniq építette, aki azon kevés indián közé tartozik, akik még tudnak iglut építeni. A narancssárga jégtömbök elkészítéséhez Nathannak több hétre volt szüksége, míg felépíteni azt elég volt egy nap is, a múlékonysága pedig vitathatatlan – ha nem lenne róla Graaflandnak fotója.

A művész az amszterdami Vous Etes Ici galéria egyik állandó kiállítója.