Ábrahám Pál megtette azt, amire kevesen képesek: zseniálisan ráérzett kora hangvételére, operettjeiben sikeresen vegyítette az egzotikus (spanyolos, keleties, oroszos, magyaros stb.) színeket a mindent elsöprő jazzdivattal.
Bálban frakk a kötelező viselet, fehér mellénnyel és csokornyakkendővel! Hölgyeknek hosszú ruha, mély dekoltázs!Estélyen elég szmokingban megjelenni, a lányok és asszonyok ruhája valamivel rövidebb, kivágása szolidabb.
Az esti viselettel kapcsolatban a múlt század divattanácsadói így írnak: „Ne kössük a csokornyakkendőt túl szabályosan. Ha megkötöttük, bízzuk sorsára, ne igazítsuk folyton. Esti öltözetben ne tartsuk kezünket kabát- vagy nadrágzsebben. Csak akkor nyúljunk zsebbe, ha ruhatárat fizetünk vagy borravalót adunk. Ne tűzzünk virágot a frakk vagy a szmoking gomblyukába, mert vőlegénynek nézhetnek. A szmokingot csak akkor gomboljuk ki, ha verekedést akarunk megakadályozni, vagy kezdeni. Viseljük az esti ruhát olyan könnyedséggel, mint a mindennapi zakót és
mulassunk jól.”

Foto: Zene.hu
A Bál a Savoyban című operettet 1932 karácsonyán mutatják be a budapesti Magyar Színházban, de ezt egy európai
premierhullám előzi meg. A szövegkönyv szerzői a sikeres bécsi szerzőpáros, Grünewald és Beda, művüknek nagyszerű magyar fordítása Heltai Jenő munkája. Lázár Mária, Harmath Hilda mellett ott énekli az elhíresült slágert Törzs Jenő: „Toujours l’amour, egy hölgy és egy úr, az élet kettesben de szép...” Musztafa bej szerepének feledhetetlen figuráját Kabos Gyula játssza, míg a félszeg ügyvédet Rádai Imre, a női jazzkarmestert Rökk Mária alakítja.
Ábrahám Pál megtette azt, amire kevesen képesek: zseniálisan ráérzett kora hangvételére, operettjeiben sikeresen vegyítette az egzotikus (spanyolos, keleties, oroszos, magyaros stb.) színeket a mindent elsöprő jazzdivattal.
Sikerének titkai közé tartozott az is, hogy legjobb számait eredetileg szöveg nélküli tánczeneként is megírta, előre gondolva a hanglemezre, a rádióra és a táncparkettre – az operettsiker új zálogaira.

Előadás: Április 8-án vasárnap, 17 órától
Henry de Faublas márki..............Kátai István
Madeleine..........................Barabás Zsuzsa
Daisy Parker......................Székely Zsejke
Musztafa bej.......................Ádám János
La Tangolita......................Veress Orsolya
Celestin Fournitz................Szakács Levente
Bessy..............................Chiuariu Livia
Juliette..........................Kerekes Mária
Mária...........................Vigh Ibolya
Pomerol.............................Szabó József
Archibald...........................Sipos László
Speaker............................Kovács Ferenc
Bébé............................Mányoki Mária
Ernest.............................Veress László
René.............................Varga Attila
Maurice.........................Rigmányi István
Lili.................................Páll Ildikó
Paulette...........................Popovici Zsófia
Hermance...........................Mányoki Mária
Clarisse...........................Popovici Zsófia
Albert.............................Venczel Péter
Vezényel: Incze G. Katalin
Rendező: Szabó Emese
Díszlettervező: Venczel Attila
Jelmeztervező: Labancz Klára m.v.
Koreográfus: Bóbis László m.v. (Budapest)
A koreográfus munkatársa: Rusu P. Gabriela
Karigazgató: Kulcsár Szabolcs
Hangversenymester: Barabás Sándor, Ferenczi Endre
Korrepetitor: Incze G.Katalin, Nagy Ibolya
Súgó: Mátyás Mária
Ügyelő: Gálffy Erzsébet
Névjyegy
Kátai István
1997-ben diplomázott Marosvásárhelyen, a Szentgyörgyi István Színművészeti Egyetemen, miután a Marosvásárhelyi Nemzeti Színházhoz szerződött.
2002 és 2009 között a Honvéd Kamaraszínház tagja és művészeti vezetője volt.
2009 - től "szabadúszó", 2012-től a Kolozsvári Magyar Opera vendégművésze.
Játszott a Budapesti Operett Színházban, a Budapesti Bábszínházban, a Radnóti színházban. 2001 és 2010 között tagja volt a tatabányai Jászai Mari Színház virtuális társulatának.