A vonzó volt szóvivőt nevezték ki a Yahoo! elnök-vezérigazgatójának. Nemigen hihető, hogy pusztán a fiatal arc javítani fog a cég lefelé mutató görbéin és az utóbbi idők aggályos vezetőváltásain.

A 2009 elején a Yahoo élére állt Carol Bartz nem tudta egyenesbe hozni a lejtőre került céget, fokozatosan teret vesztett a netes hirdetésekért folyó harcban. A comScore adatai szerint Bartz regnálása alatt a felhasználók által a Yahoo oldalain eltöltött idő harmadával csökkent, ami világosan jelzi az egykor hatalmas cég presztízsének meredek csökkenését.
Bartz azt követően került a Yahoo élére, hogy a vállalat izomból elutasította a Microsoft több mint 44 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, ami idővel Jerry Yang társalapító vezérigazgatói pozíciójába került. Yang a gyűlölt Microsoft helyett inkább a Google karjaiba rohant volna és olyan megállapodást kötött, amelynek értelmében a Yahoo megjelenít a Google által értékesített hirdetéseket is, a bevételen pedig osztoznak a felek. Az amerikai hatóságok azonban versenyjogi aggályok miatt nem engedélyezték a megállapodást és a Yahoo két szék közül a padlóra került. Papírjai a Microsoft-ajánlat bejelentése előtt 20 dollárt értek, utána az árfolyam 10 dollár közelébe esett. Bartz vezetése alatt a Yahoo tíz évre szóló stratégiai együttműködésre lépett a Microsofttal, hogy a két társaság egyesítve erejét hatékonyabban tudjon fellépni a piacot gyakorlatilag uraló Google-lal szemben: a cégen már ez sem segített. Bartzot telefonon (vagy iPadról, egy másik mitológia szerint) rúgták ki, utódja átmenetileg Tom Morse pénzügyi vezető lett.
Következő lépésben nem létező másoddiplomája miatt távozni kényszerült Scott Thompson vezérigazgató, aki életrajzában valótlanul tüntette fel: nem egy, hanem két szakon szerzett diplomát. Thompson helyére ügyvezetőnek a Yahoo eddigi globális médiafőnökét és alelnökét, Ross Levinsohnt nevezték ki, akinek a vezérigazgatói posztra való esélyéről már korábban is láttak napvilágot híresztelések.
Az állandósuló vezetőváltások, a több ezer dolgozó elbocsátása mellett nyilván nem tett jót a cégnek a Facebookkal való pereskedés sem. A szabadalmi viták körüli jogi huzavonát a diplomabotrány miatt kirúgott Scott Thompson kezdte. Végül is a Facebook és a Yahoo megállapodtak, hogy hirdetési együttműködéssel kiterjesztik partneri viszonyukat. Lesz tehát bőven tennivalója a most kinevezett Marissa Ann Mayernek, az újdonsült elnök-vezérigazgatónak. Egyelőre nem ismert, hogy a korábbi szóvivőnek milyen tervei vannak a jobb sorsra érdemes vállalatóriás megmentésére.
Forrás: Hirado.hu