Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Újra szól a Concerto

Újra szól a Concerto

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2012. 09. 08.
Nemzetközi siker a Závada-regényből készült magyar film
2021-03-03 14:57:58

Bekerült a 71. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjába Nagy Dénes első mozifilmje, a Závada Pál

Érkezik a világhírű magyar karmester
2021-03-02 18:23:41

A Nemzeti Filharmonikus Zenekart Nánási Henrik, a berlini Komische Oper zeneigazgatója dirigálja március

Rejtélyes fotók a Műcsarnokban
2021-03-01 21:57:34

A bomlás virágai, fejezetek a Hórusz archívumból címmel nyílt meg az a virtuálisan bejárható kiállítás

Átadták a Fonó-díjakat
2021-03-01 19:22:24

11+1 kategóriában ismerték el a közönség és a szakmai zsűri által legjobbnak ítélt zenészeket, lemezeket.

további bejegyzések a szerzőtől »

Évadnyitó koncert lesz a Művészetek Palotájában 2012. szeptember 18-án  kedden 19:30-tól, Keller András és Rost Andrea közreműködésével.

Három csodás zeneművet hallgathatnak meg az érdeklődők Keller András vezénylésével és Rost Andrea közreműködésével. A műsor Wagner: Siegfried-idillje, R. Strauss: Négy utolsó éneke és Mahler: IV. (G-dúr) szimfóniája lesz.

Néhány szó a háttértörténetekről:

1868-ban Wagner új szerelmével, Liszt Ferenc lányával (és nem utolsósorban Hans von Bülow akkori feleségével), Cosimával Svájcban telepedett le, mivel Bajorországban nem nézték jó szemmel viszonyukat, és még a nagy patrónust, II. Lajost is ellene hangolták. Luzerntől nem messze bérelt házat a szerelmes pár, ahol a Nibelung gyűrűje harmadik zenedrámáját, a Siegfriedet sikerült befejeznie a komponistának 1870-ben, abban az évben, amikor megköthette házasságát Cosimával. A Siegfried-idill, ez az önálló kiszenekari darab az opera záróképének motívumait is felhasználva született Cosima születésnapjára, és szerenádként hangzott el a szerző vezényletével a jeles nap reggelén, 1870 karácsonyán. Visszafogott dinamikája, drámai karaktere mögött mindvégig tetten érhető a színpadi művek drámai ereje, hangvétele.

Richard Strauss 1948 májusától nagyjából havonta komponált egy-egy zenekar-kíséretes dalt, amelyek később Négy utolsó ének címmel váltak ismertté. A dalok énekszólamát valószínűleg a komponista feleségének hangja ihlette. A 84 éves mester hattyúdalai ezek a Hermann Hesse, valamint Joseph von Eichendorff verseire komponált dalok, amelyek témája egy kivételével (az első dal a Tavasz) az elmúlásról szólnak (Szeptember, Lefekvéskor, Alkonypírban). Az utolsó dalban pedig a Halál és megdicsőülés hangjai is felidéződnek.

Mahler IV. szimfóniája Bécs apoteózisa. Ennek ellenére a bécsiek nem fogadták be egykönnyen a darabot, sőt a mű első nyilvános előadása Bécs helyett Münchenben hangzott el 1901. november 25-én. A kompozícióval kapcsolatos vitákra Mahler éppen elegendő okot adott. Az a közönség, amely Wagner, Bruckner, Richard Strauss szimfonikus zenekarához szokott, idegenkedve fedezhette fel a mély rézfúvók (harsonák és tubák) hiányát, általában a karcsú, kamarazeneszerű hangszerelést, és legfőképp azt, hogy a kompozíció hangulata rendkívül egységes, a fény és árnyék kontrasztja hiányzik a darabból, a négy tétel mintha egyetlen mennyei alapérzés szülötte lenne.

Az elhangzó műveket Rost Andrea közeműködése koronázza meg. Az énekesnő Budapesten született, zenei tanulmányait a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán végezte Bende Zsolt növendékeként. Még főiskolás korában a budapesti Operaház ösztöndíjasa lett, két évvel később, 1991-ben pedig már a bécsi Staatsoper magánénekese. A Milánói Scala 1994-es Rigoletto bemutatóján – melyre Riccardo Muti hívta meg – átütő nemzetközi sikert aratott, s azóta a Scala állandó visszatérő vendége. Amerikában a Chicagói Lyric Operában több ízben is vendégszerepelt, a New York-i Metropolitan Operában pedig először 1996-ban lépett a közönség elé Adina szerepében a Szerelmi bájitalban, később ugyanitt Gildát, Luciát és Violettát énekelt; 2006-ban Mozart Figaro házassága című operájában énekelte Susanna szerepét. A budapesti Operaházban kedvenc szerepeiben (Gilda, Violetta) lépett többször a hazai közönség elé. 1997-ben Liszt-díjat, 2003-ban Prima Primissima-díjat, 2004-ben pedig Kossuth-díjat kapott.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Koncert Zene Művészetek Palotája Komolyzene

Ajánlott bejegyzések:

  • Jelenések és requiem Jelenések és requiem
  • Online fesztivállal köszöntik Kurtág Györgyöt Online fesztivállal köszöntik Kurtág Györgyöt
  • Ezek a legnépszerűbb északi dallamok Ezek a legnépszerűbb északi dallamok
  • A Nemzeti Filharmonikusok koncertjei is elmaradnak A Nemzeti Filharmonikusok koncertjei is elmaradnak
  • Kocsis Zoltán emlékére Kocsis Zoltán emlékére

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr767910528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. Megjöttek a meztelen hősnők
  4. A 10 legütősebb drogos film
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  7. Meztelenség és anatómia
  8. Készülőben a nagy meztelen album
  9. Meztelen fővárosiak
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard