Nem mindegy, hogy milyen játékot adunk gyermekeink kezébe. A Projekt Showroom egy háromnapos rendezvényen mutatja be a designerek és kézművesek által készített játékokat.
Alig 3 hónap van csak hátra Karácsonyig, ami – valljuk be – elsősorban a kicsikről és a gyerekekről szól. A válság óta mindenki nagyon megnézi, hogy milyen ajándék kerül a fa alá, és ha már kerül, akkor haszna is legyen. A hazai gyártók az igényes és hasznos ajándékok előnyeire hívják fel a figyelmet.Nem mindegy, hogy mire költjük el a pénzünket, ha játékokról van szó. Miközben az élelmiszerek, a ruhák, az ékszerek, a kiegészítők, a könyvek vagy akár az illatszerek terén ma már sokaknak természetes, hogy előnyben részesítik a hazai gyártók termékeit, a játékok piacán még mindig a nagy világmárkák az egyeduralkodók. Pedig a kis szériában készülő, okos és igényes játékok körében kifejezetten versenyképes a hazai kínálat, csak éppen nem tudják tartani a lépést a gyermekeket és szüleiket célzó reklámok özönével.

A Projekt Showroom csapata ezen kíván változtatni, és tematikus időszaki boltjuk első témájaként a legjobb magyar gyártók játékainak szentelik október második hetét. Október 11. és 14. között csak ilyen játékokkal telik meg a Hajós utca 41. szám alatti kiállító helység, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy játékok terén is lehet értelmes alternatívája a gyorsfogyasztásra szánt olcsó tömegárunak.
„Ma már a legtöbb szülő próbál odafigyelni, hogy egészségesen étkezzen a gyerek, és olyan óvodába vagy iskolába járjon, ami testi és szellemi fejlődését a legjobban szolgálja, de éppen a tárgyi környezet és a játékok terén ez a szemlélet még mindig nem jött divatba.” – hívják fel a figyelmet a Projekt Showroom rendezvénynek házigazdái. „Fontosnak tartjuk, hogy a szülők ismerjék meg azokat a magyar márkákat, amik sokszor nem kerülnek többe mint a tömegjátékok, mégis inspirálnak, hosszabb távra szólnak - akár több generáció is felnő rajtuk - és lélekkel, játszva tanítják a gyerekeket.”

A szervezők elmondása szerint él egy furcsa előítélet a magyar gyártókkal szemben, hogy ezek többnyire elavult koncepciókat követnek, szerény kivitelezésben és korunk videojátékain felnőtt generációjától távol állnak. Vagy pont ellenkezőleg, dizájner márkaként magasan borsos áruk van, és az átlagvásárló számára elérhetetlenek. „Aki eljön a Projekt Showroomba, az meggyőződhet ennek ellenkezőjéről.”
A pop-up bolt ideje és címe:
2012. október 11-14. / Projekt Showroom 1065 Budapest Hajós utca 41.
További részletek ITT