Amikor arra kerül a sor, hogy az emberekben pozitív képet alakítsanak ki egy termékkel kapcsolatban, kevesen olyan hatékonyak, mint az üdítőgyártó cégek. Egy reklám most ez ellen harcol, nem is akárhogy.
Szó szerint a boldogságot árulják a reklámok, ahol a napsütötte idillben tanítják a világot énekelni, vagy ahol a legnagyobb sportbálvány az italért cserébe odaadja mezét a kisfiúnak, de a mosolygó jegesmedvék és a csöpögős karácsonyi csoda sem ismeretlen. Nem meglepő, hogy egyesek úgy lépnek oda az automatához, mintha az érmékért cserébe 330 ml tiszta gyönyört vennének magukhoz.Ezt még a cukros üdítők ellen folytatott kampány egyik vezetője, Michael F. Jacobson is elismeri. Amiben különbözik a véleménye az üdítőgyárak marketingeseiétől az az, hogy szerinte ezek a termékek nemhogy boldogságot, hanem inkább szomorúságot hoznak az emberek életébe.

Ez elsősorban annak köszönhető, hogy az utóbbi évtizedekben drasztikusan megváltoztak az népesség üdítőfogyasztási szokásai. Míg a kóla például gyógyszerként jelent meg először a piacon, és a legtöbben csak egy kis üveggel vettek belőle időnként, addig ma már vannak olyanok, akiknél szinte ez az egyetlen bevitt folyadék.
A veszélyekre figyelmeztető kampány egyik leglátványosabb darabja a The Real Bears (magyarul: az igazi medvék) című kisfilm, mely egy vicces pandacsalád kevésbé vicces életét mutatja be. A rövid, de igényes animációs alkotásból kiderül többek között az is, hogy a túlzásba vitt üdítőfogyasztás hogyan vezethet impotenciához, maradandó betegségekhez, de akár tolószékben is kiköthetünk miatta.
Ez a kampány akár el is érheti céljait, hiszen azt a fegyvert vette kezébe, amivel az „ellenség” is harcol. A bevetett cuki állatkák minden bizonnyal futótűzként fogják körbejárni az internetet, azt a helyet, ahol a célközönség legtöbb idejét tölti.
Azt nyilván nem mondja senki, hogy aki megiszik egy üdítőt, az végleg búcsút inthet szexuális életének vagy egyik végtagjának, de egy pillanatra érdemes belegondolni abba, hogy milyen sok helyzetben alkalmazható a jól ismert mondás: a kevesebb több.