Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Tavaszi mese a generációkról

Tavaszi mese a generációkról

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2013. 03. 08.
A magyar népi kultúra ünnepe: új évad kezdődik a Hagyományok Házában
2025-09-11 15:55:34

A Hagyományok Háza új évadában a magyar népi kultúra életerejét és gazdagságát ünnepli: tánc, zene

Cannes-tól Velencéig: nemzetközi sikerfilmek érkeznek a Mozinet Filmnapokra
2025-09-11 07:34:38

Fesztiválsikerek, friss magyar alkotások és különleges filmes élmények várják a közönséget a 15. Mozinet

Felfelé hulló eső és xenobotok – különleges kiállítás a LAM-ban
2025-09-10 12:00:00

Fény, tudomány és művészet találkozása: a More Than Human című nemzetközi tárlat az emberi nézőpontot

VALMAR – Év végi szuperkoncert az Arénában
2025-09-10 09:49:39

Marics Peti és Valkusz Milán hatalmas bulival zárja az évet az Arénában – slágerek, meglepetésvendégek és

további bejegyzések a szerzőtől »

Olivier Assayas magyar származású francia filmrendező Május után című filmjét a Frankofón Filmnapokon láthatta először a magyar közönség. A rendező a díszbemutató alkalmából Budapestre látogatott.

A Május után - amelyet április 4-től országszerte vetítenek a mozik - az 1970-es években játszódik, főszereplői éppen érettségiző középiskolások, akiknek figyelmét nem a tanulás és a felvételi, hanem a politika, a rendőri brutalitás elleni tiltakozás és a baloldali mozgalmak propagandája köti le.

Olivier Assayas elmondta, hogy a Május után ugyan nem tekinthető önéletrajzi filmnek, de a cselekmény apróbb részleteinek, történeteinek van valóságalapjuk. "A film arról szól, hogy mit jelent egy generáció tagjának lenni" - fogalmazott Olivier Assayas.


A rendező, aki a film forgatókönyvéért a tavalyi velencei filmfesztiválon elnyerte a legjobb forgatókönyv díját, felidézte: az 1970-es években a francia középiskolákban szinte mindenki politizált, főként a baloldali, anarchista ideológiák voltak népszerűek. Ugyanakkor - miként a film főszereplője, a festőnek-filmesnek készülő Gilles - nem tudott azonosulni a kommunisták dogmatizmusával, számára a totalitarianizmusnak minden formája elfogadhatatlan volt.

Olivier Assayas beszélt magyar származásáról is. "Édesanyám 1946-ban hagyta el Magyarországot, közvetlenül a háború után, a kommunista hatalomátvétel előtt" - mesélte, hozzátéve, hogy őt, mivel Franciaországban nevelkedett, már nem köti semmi ide. Magyarországot csak az édesanyja elbeszéléséből ismeri, így afféle fantáziavilágként él benne.

Filmjének főszereplője festőművészi karriert építget - Olivier Assayas szerint képzőművészeti érdeklődését részben magyar nagyapjának köszönheti, Pólya Tibornak, aki festőművész-karikaturista volt Szolnokon. Felidézte: ő maga is festőnek készült eleinte, és mint Gilles-nek, neki is távoli, idegen világ volt a film. Szerinte a film végül happy enddel zárul, hiszen Gilles megtalálja az utat a filmhez, megtalálja a saját művészi önkifejezési formáját is.

Részlet a Május után című filmből (Fotó: filmtekercs.hu)
A filmet egyébként legközelebbi barátjának, a tavaly elhunyt Laurent Perrin francia filmesnek ajánlotta, akivel sokat dolgoztak együtt. Először épp egy olyan amerikai produkcióban vettek részt, amelyet Magyarországon és Angliában forgattak a hetvenes évek végén.

Olivier Assayas arról is beszélt, hogy életének egyik legkomplikáltabb forgatása volt a Május után a sok tömegjelenet miatt. "A legnehezebb az 1970-es évek hangulatának megragadása volt" - mesélte. Hozzátette, még az idén nyáron leforgatja következő filmjét, amelynek főszereplője Juliette Binoche lesz. A film címe Sils Maria, amely egy svájci kisváros neve.

Forrás: MTI

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Franciaország Mozi Rendező Európai filmipar

Ajánlott bejegyzések:

  • Enyedi Ildikó és Paolo Sorrentino új filmjeit is díjazták Velencében Enyedi Ildikó és Paolo Sorrentino új filmjeit is díjazták Velencében
  • Négy titokzatos főhős egy lakásban - ismerd meg közelebbről az Egykutya főszereplőit Négy titokzatos főhős egy lakásban - ismerd meg közelebbről az Egykutya főszereplőit
  • Blue Heron: magyar közreműködéssel készült film lett a legjobb elsőfilm Locarnóban Blue Heron: magyar közreműködéssel készült film lett a legjobb elsőfilm Locarnóban
  • Osgood Perkins visszatér - Itt a Mindörökké előzetese Osgood Perkins visszatér - Itt a Mindörökké előzetese
  • A boldogság nyomában A boldogság nyomában

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr497916568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard