Molnár Gyula Ferenczy Noémi-díjas grafikus a magyar plakáttervezők közül elsőként állítja ki mintegy 50 plakátját Krakkóban, a Galeria Schodyban keddtől május 27-ig.

Dan Reisinger, a magyar születésű híres izraeli grafikus azt írta Molnár Gyula műveiről, hogy rajzos, fotós, tipografikus, festészeti, vagyis sokféle vizuális megnyilvánulás érhető tetten munkáiban.
Molnár Gyula mintegy 50 darab 70x100 centiméteres plakátjainak nagy része a Hommage á Poster című tavalyi, Fészek Galériában tartott kiállításán szerepelt.
A krakkói bemutatóra tíz új posztert is készített. Köztük van Giuseppe Verdi olasz zeneszerző (1813-1901) születésének 200. évfordulója alkalmából rajzolt plakátja, amelyen a Traviata hősnője, Violetta széttett lábbal ül egy széken, sír és cigarettázik. A plakátra a művész ráírta, hogy Don't cry, don't smoke. Egy másik munkája tisztelgés Oliviero Toscani olasz fotográfus, a United Colors of Benetton világcég arculatának megtervezője előtt, aki munkáival a rasszizmus, a gyűlölet és a megkülönböztetés ellen lép fel.

Emléket állít a nőnapnak is egyik poszterén, mert szerinte minden nap nőnap. Volt, amikor az embert piktogramizáltak, ezeket a háromszögeket, köröket élővé akarta tenni és átalakította hús-vér emberré, nővé. A bibliai történetet Zsuzsannával és a vénekkel is megrajzolta, és ahogy megjegyezte, ezzel a plakáttal búcsúzott a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemtől, ahol 24 évig tanított, az utolsó 15 évben tanszékvezető professzor volt és nem akart úgy járni, mint a vének a Bibliában, akik szexuális zaklatás miatt halálbüntetést kaptak.
"A plakát ma is a legkorszerűbb vizuális nyelv, játék, öröm, emellett társadalmi felelősség és művészi reakció a körülöttünk levő világra" - foglalta össze hitvallását Molnár Gyula.
Forrás: MTI