Május 30-án egy új formáció, a Takáts Eszter Beat Band mutatkozik be az A38-on. Az új hangzásról, a dalokról, a nőiességről és a spiritualitásról beszélgettünk Eszterrel.

Most jelent meg hetedik lemezed, a Hét remény szeretet.
Nehéz manapság lemezt kiadni?
Szerzői kiadásban mindenképpen. Egyrészt az ember nem tud akkora példányszámot produkálni, mintha kiadóval csináltatná, (de ez nyilván csak akkor kardinális kérdés, ha nagyon népszerű a lemez), és a szerzői kiadású anyagok egyéb előjogokat sem élvezhetnek. Viszont nem is az anyag elkészítése, és a legyártása a nagy faxni, hanem hogy az előadó-szerző el tudja-e juttatni a megfelelő fórumokra, helyekre, tud-e rá megfelelő promóciót szerezni, szervezni. Ez olyan, mint egy jól megrendezett kirakat, ami becsábítja a vásárlókat.
A cím némi spiritualitást sugall. Van ennek valami személyes oka? Hiszen gyakran beszélsz arról, hogy sok minden megváltozott körülötted, benned...
A spiritualitásra való érzékenységem született dolog, csak volt egy időszak az életemben, amikor beleültem egy olyan hajóba, ami egy gyorsáramlású folyón szaladt. Sokáig tartott visszaevezni...
Mióta írod magadnak a dalokat, és miért tartod fontosnak, hogy te legyél ezek szerzője?
19 éves koromtól vagyok szövegíró is, előtte népdalokat dolgoztam fel, verseket zenésítettem meg, célirányosan komolyzenei tanulmányokat folytattam, aztán megfordult a világ bennem, és kiszabadultak az elfojtott gondolatok. Amíg nem írtam dalokat, nem éreztem magam hitelesnek, nem vagyok egy dalfeldolgozó típus, és nem is áll jól. Csak abban tudom elengedni magam igazán, amit magam szerzek.
Mennyire meghatározó a nőiességed ezekben a számokban?
Női oldalról láttam a világot, női oldalról tűnődtem, női oldalról estem kétségbe, vagy oldottam meg dolgokat. Ezek bizonyára átszűrődnek a dalokba is.
A Beat Bandben együtt játszol Kirschner Péterrel, aki a dalokat is hangszerelte...
Ő nemcsak kiváló gitáros, rengeteg tapasztalattal, de zenei producerként is tevékenykedik.
Hogyan találtatok egymásra? Mi jellemzi a közös munkátokat? Ő mennyire határozta meg a dalokra jellemző hangzásvilágot?
Pétert a Müller Péter Sziámival való közös munka alatt ismertem meg, és aztán elkezdtünk együtt zenélni. Én mint előadó, ragaszkodtam a kizárólagos főhősi szerepkörhöz, így alapítottunk egy hangosabb zenekart a dalaim köré. Péter abszolút meghatározza az új lemezt, és a zenekari hangzásvilágot, de nagyon sokat hozzá tett a basszusgitárosunk Giret Gábor, és a dobosunk Tar Gergely munkája is.
A másik két fiú is tapasztalt zenész? Milyen formációkból ismerhetjük őket?
Gábor Jamie Winchesterrel zenél, Gergőt a Kowalsky meg a Vegából ismeri. Gergő egyébként Bársony Bálinttal és Caramellel is dolgozik.
Mennyiben más ez a formáció korábbi zenekaraid, a GumiZsuzsi és a Pavilon együttesekhez képest?
A Pavilon teljesen akusztikus volt, amiben 8-an voltunk, a GumiZsuzsi pedig teljesen hangos, amiben a jobb időkben 6-an játszottunk, majd lett az Eszter Akusztik, amiben az aranykorszakban szintén 6-an voltunk, és a Pavilonhoz hasonlóan kizárólag akusztikus hangszereken szólaltattuk meg a dalaimat. Ez most a legkisebb létszámú, 4-en vagyunk, tudunk halkan és hangosan is játszani, dinamikázni, hangzásokkal kísérletezni.
Korra, esetleg nemre való tekintettel, kik hallgatják a dalaidat, illetve járnak a koncertjeidre?
Főleg a 30-astól 60-as korosztályig, és ahogy elnézem, kezdenek a az egyetemisták is rám szokni :)