Megszorításokat szorgalmaz az amerikai National Association of Theater Owners szövetsége: új, szigorúbb szabályokhoz kötnék a mozifilmek reklámozását.

Az új szabályozás elsősorban a filmtrailerek hosszúságát korlátozná: az eddigi két és fél perc helyett maximum két percben állapították meg azok maximum értékét. Egyes felmérések szerint a trailerek sokszor túl hosszúak, és túl sok információt árulnak el a filmről. Az sem szokatlan, hogy sokszor akár 7-8 trailert is lejátszanak egyetlen mozifilm levetítése előtt, melyek hossza közel 17-20 percet tesz ki. A mozitulajdonosok abban bíznak, hogy az új szabályozás fellendítheti a moziba járó kedvet, és megdobhatja a jegyeladások számát, sokkal vonzóbbá téve így a moziba járást.
További szabályozások is érinthetik a marketing piacot: a tervek szerint a filmeket megjelenésük előtt legkorábban négy hónappal lehet majd csak reklámozni.
A hollywoodi stúdiók, akik mozielőzeteseikből élnek, tiltakoznak a megszorítások ellen, együttes erővel utasítják el a kezdeményezést. A trailerek, legyen az internetes, vagy a moziban lejátszott, még mindig az egyik legnagyobb marketingfogás a stúdiók számára.
Forrás: Hollywood Reporter