Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Módszeres provokáció a színpadon

Módszeres provokáció a színpadon

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2013. 08. 01.
A tizedik tételnél jártam, amikor kitört a háború
2023-03-25 21:13:12

Dobszay-Meskó Ilona békemisét kezdett komponálni az MMA ösztöndíjprogramjának keretében, még 2019-ben.

Hátborzongató koncertre készül a magyar kórus
2023-03-24 11:21:25

Igazi madrigál horrort állít a BMC színpadára a Vass Lajos Kamarakórus: a Nosferatu című filmet élő

Magnyitja kapuit az Emberkert
2023-03-24 09:38:19

A Pesti Vigadó kamaraszínpadán március 26-án vasárnap debütál Szemadám György kétfelvonásos

Terápia és balítélet
2023-03-22 10:48:27

Akár a Szívek szállodája vagy a Star Trek is segíthet önmagunk jobb megismerésében: Borbély Zsuzsa

további bejegyzések a szerzőtől »

Az istenek alkonya szerda esti bemutatójával véget ért a Wagner születésének 200. és halálának 130. évfordulója előtt tisztelgő Bayreuthi Ünnepi Játékok. Frank Castorf jubileumi Ring-feldolgozásával provokálta a közönséget.

Castorf, a merész berlini rendező vélekedések szerint mindent megtett a négy opera alatt, hogy provokálja a közönséget: ledér rajnai sellők, imitált orális szex, gengszterekre hasonlító karakterek tették próbára a bayreuthi közönséget, amely konzervatívabb darabokhoz szokott a Wagner-fesztivál 1876 óta tartó történetében.

Frank Castorf (Fotó: classicalite.com)
Az istenek alkonya végén a közönség Castorfra zúdította minden haragját, és csaknem 10 percig tartó füttykoncertben részesítette a rendezőt, amikor a darab után megjelent a színpadon. A német színházi élet fenegyereke azonban állta a sarat, órájára mutatva jelezte, hogy van ideje. Mi több, biztatta a közönséget, hogy még hangosabban pfujoljon. Mozdulataival jelezte: a nézők vesztették el az eszüket, és nem ő. Operarajongók szerint az egész jelenet példa nélküli volt.

A hangoskodás akkor ért véget, amikor Kirill Petrenko karnagy - a közönség nagy kedvence az utóbbi hat napban - felsorakoztatta a zenekart a függöny mögött. Míg Castorf a színpadon állt, és állta a pfujolást, a függönyt széthúzták, hogy látni lehessen a zenészeket. A közönség ekkor "váltott", és tapsolni kezdett.

"Szeretem, ha van reakció, ez a legnagyobb bók nekem", de ő talán többet kapott, mint amennyit érdemelt volna - jelentette ki Castorf fogadtatásáról Aleksandar Denic díszlettervező.

Csakúgy, mint A Rajna kincse, A walkür és a Siegfried során, a rendező ezúttal is videóra vetette az előadást, az operatőr által közvetlenül a színpadról készített felvételeket pedig kivetítőn láthatta a közönség. Texas, Azerbajdzsán és Kelet-Berlin után a nézők ezúttal a Wall Streeten találkozhattak Wagner hőseivel.

Az istenek alkonya színpadképe
Hagen szerepében Attila Jun dél-koreai basszbariton lépett színpadra, nem aratott tetszést. Ezúttal sokak számára nem volt meggyőző Lance Ryan kanadai tenor sem, aki Siegfriedet énekelte. Annál nagyobb diadalt aratott viszont Brünnhildeként Catherine Foster, az angol szoprán "lenyúlta a show-t" a Reuters tudósítása szerint.

Az istenek alkonya leginkább a Chicagóban játszódó gengszterfilmek hangulatát idézte, és kritikusok szerint "nem volt valami meggyőző". Az ítélet szerint Castorf megközelítése dialektikus volt, a rendező pedig nem érzett rá a zenére.

A német és a nemzetközi sajtó a Wagner-fesztivál előtti hetekben arról cikkezett, hogy a két intendáns - Katharina Wagner és Eva Wagner-Pasquier -, valamint Frank Castorf között nézeteltérések voltak. Arról szóló hírek jelentek meg, hogy amennyiben az új Ring megbukik, a testvérek nem számíthatnak szerződéshosszabbításra az ünnepi játékok élén. Rossz előjel volt, hogy Castorf azt mondta: nem tudja, szereti-e egyáltalán Wagner zenéjét, és arra panaszkodott, hogy a fesztivál működése az egykori NDK-ra emlékezteti, ahol ő született, és ahol egy kívülállóban nem bíztak meg.

Ennek ellenére sokan úgy vélik, hogy a tetralógia Castorf-féle radikális feldolgozása bevonul a fesztivál történetébe. Többek szerint azonban Nem Castorf, hanem Petrenko Ringjeként. A karnagy ugyanis egyöntetű vélemények alapján páratlan élményt nyújtott a négy opera során.

Forrás: Hirado.hu

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Wagner Színház Németország Opera Rendező

Ajánlott bejegyzések:

  • Különös kalandba kezdett a világhírű operaénekes Különös kalandba kezdett a világhírű operaénekes
  • A fény csiholója A fény csiholója
  • Magnyitja kapuit az Emberkert Magnyitja kapuit az Emberkert
  • És lett egy színház a másodikon És lett egy színház a másodikon
  • Musicalszerző miséjével indul a húsvét Musicalszerző miséjével indul a húsvét

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr577921642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. Meztelenség és anatómia
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard